A műszaki főiskolát végzett Berendi András az önmaga szerencséjének kovácsaként, népszerű amerikai megfogalmazásban, self made manként építette fel cégét és vele a - Szonda Ipsos felmérése alapján - konfekcióipari piacvezető Roland márkanevet. A cégcsoport alapja a gyakorlatilag nulla indulótőkéből nyakkendőgyártásra és -forgalmazásra létrehozott gmk volt. A mára milliárdos cégcsoporttá vált Roland Divatház Rt. - elsősorban disztribúciós és piacfelmérési feladatokkal - hat országban (Cseh-, Németországban, Szlovákiában, Oroszországban, Romániában, Bulgáriában) tart fenn saját érdekeltséget. A térségben még ma is erős konfekcióipari háttér miatt a folyamatosan növekvő export nagyobb részét még a nyakkendő teszi ki, a Roland márka növekvő külhoni elismertsége azonban a férfiruházati cikkeknek is egyre nagyobb piacot teremt.
Miközben sokan a nyugati piacról érkező bérmunka megjelenésében látták a hazai konfekcióipar leépülésének okát, Berendi András ma is határozottan állítja, hogy az ilyen megrendelések hozzájárulhattak a biztos gazdasági alap megteremtéséhez. De csak akkor, ha a partnerek megbízható és neves cégek, amelyek megfelelő összegért minőséget követelnek. A Roland forgalmából ma közel 40 százalékot tesz ki a bérmunka.
Az évi mintegy egymillió darabos nyakkendőgyártásával az európai élmezőnybe tartozó cég vezetője kiemeli: gazdasági megfontolásból maguk is foglalkoznak azzal, hogy bizonyos ruházati termékeket az olcsóbb előállítási költségeket biztosító keleti országokban gyártatnak le, de ami a szaktudást igénylő cikkeket illeti, amilyen például a nyakkendő, továbbra is hazánkban gyártatják le. Ennél a terméknél így sem sokkal magasabb az önköltség, viszont a lényegesen jobb minőséget a piac is honorálja. Ezt értékeli például a Boss is, amellyel előrehaladott tárgyalásokat folytatnak a nyakkendő-beszállításról. A neves divatcég ugyanis ragaszkodik ahhoz, hogy termékein gyártóként csak az EU vagy az uniós országok nevei szerepeljenek.
Berendi András szerint ez is bizonyítja, hogy az EU-csatlakozás a kihívások mellett újabb lehetőségeket is teremt azoknak a cégeknek, amelyek időben alkalmazkodtak. A cégvezető szerint ezért is volt kulcskérdés, hogy már az indulásnál tiszta cégstruktúrát hoztak létre. Az átláthatóság nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a bankok a hazai magánvállalkozásokat tekintve az elsők között szavaztak bizalmat a Rolandnak. A stabil finanszírozási háttérnek is köszönhető, hogy a Boss és a Max Mara ruházati termékek kizárólagos képviseletét évek óta ellátta a Roland Divatház Rt., augusztusban 500 millió forintos saját beruházással, a belvárosi Deák Palotában megnyissa a két világmárka Kelet-Közép-Európában legnagyobb, ezer négyzetméteres áruházát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.