BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lemezlovas és médiaügynök

Szereti a kihívásokat a Mediaedge:cia ügyvezető igazgatója. Simon Zsolt legutóbb az EU-csatlakozás reklám- és médiapiaci hatásait vizsgáló átfogó tanulmányával hívta fel cégére a figyelmet. A társaság átpozicionálásával pedig újabb meglepetésre készül.
2004.04.19., hétfő 00:00

Az egyik legjobbnak tartott hazai reklámügynökségnél, a McCann-Ericksonnál kezdte szakmai munkáját a közgazdászdiplomát szerzett Simon Zsolt. A rangos médiaigazgatói pozíció ellenére is úgy érezte, a dinamikusan növekvő hazai médiapiacban rejlő üzleti lehetőségek további kihívásokat tartogatnak számára. Kapóra jött, hogy a világ harmadik legnagyobb reklámügynökségéhez, a WPP-hez tartozó The Media Edge vezetői felkínálták számára a magyarországi médiaügynökség ügyvezető igazgatói állását. Pozícióját azok után is sikerült megőriznie, hogy az amerikai tulajdonos döntése értelmében 2002-ben a CIA-vel fuzionált a társaság. A tavaly mintegy 7 milliárd forintos forgalmat bonyolító Mediaedge:cia számára azóta is akad bőven izgalmas feladat.

A magyar uniós csatlakozás adta az apropót, a komoly - a szakmában kedvező - visszhangot kiváltó, az EU-csatlakozás reklám- és médiapiaci direkt és indirekt hatásait vizsgáló átfogó tanulmány elkészítésére. Az első ilyen típusú magyar anyagot a cégnek az elemzések és piackutatások céljából felállított új részlege, a MediaLab készítette. Ezzel úttörő, a nemzetközi trendeket követő szerepet vállalt fel a társaság - véli Simon Zsolt.

A részleg meglepően jól működik, amit mi sem bizonyít jobban, mint az, hogy rengeteg kutatásspecifikus megbízást kap a cég, ráadásul kezdeményezésével már eddig számos új ügyfelet is szerzett.

Nem titkolja azt sem: az új divízió évente tervezi, hogy nagyobb stratégiai elemzéseket jelentet meg a médiapiacról, mindezek pedig a korábbihoz képest teljesen új csapásirányt jelölnek ki számukra. Simon Zsolt vezetésével most arra készülnek, hogy a céget 2005 végére a nemzetközi trendeknek megfelelően médiaügynökségből kommunikációs stratégiai tervezőcéggé pozicionálják át. Az átalakulás várhatóan újabb izgalmakat, akár ágazati konfliktusokat is eredményezhet a piacon, hiszen jelenleg még nincs üzleti modell az ilyen jellegű hazai társaságokra, a gyakorlat pedig azt mutatja, hogy ma még a kreatív ügynökségek kezében van ez a terület.

A cég számos kihívást rejtegető átpozicionálása mellett legújabb hobbija is komoly összpontosítást és a még szűk körű közönség türelmét igényli. Igaz, Simon Zsolt a harmincadik születésnapjára a feleségétől és a kislányától kapott profi DJ-pultjával egyelőre még csak a családját és közvetlen környezetének zenei ízlésvilágát teszi próbára. Szabadidejében egyébként szívesen utazik. Üzleti tárgyalásaira, amelyek legtöbbször a hét végére vagy elejére esnek, minden alkalommal a családjával megy, hogy utána velük tölthesse idejét.



A szerző további cikkei

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.