BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mások leszünk, nézzék meg!

Forradalmi változást és rakétasebességet ígér Váradi József, a Ferihegyről június végén induló Wizz Air főnöke. Sokan kétlik, hogy sikerül ez neki és ifjú csapatának, egyesek szerint "üstökös" lesz a cég, és alulmarad a tőkeerős vetélytársakkal szemben.
2004.05.03., hétfő 00:00

"Hiába gyors az intercity, az ételért ott is külön kell fizetni" - vont párhuzamot a gyorsvonat és a fapados légitársaságok között Váradi József a múlt héten egy dunai hajó fedélzetén. Szerinte az utasok gyorsan elfogadják, hogy nincs terülj, terülj asztalkám, ha cserébe - sok más tényező együttes hatására - tartósan alacsonyan tudják tartani az árakat. Merthogy ez a főcsapás iránya a diszkontcégeknél, mint amilyen a Wizz Air is.

A volt Malév-főnök tavaly márciusban távozott a nemzeti légitársaságtól, s őszre - részben a Malévnál dolgozókból, részben ismertségi köréből (Procter & Gamble, Buzz stb.) - összehozott egy csapatot, amelyhez a közelmúltban több olyan külföldi szakértő is csatlakozott, akiknek csak egy része dolgozott a légi közlekedésben. A Wizz Airben a harmincasok a derékhad, a munkanyelv az angol, a német és az orosz, no és persze a magyar, mert mégiscsak "dunai hajósok" gründolták.

Váradi elismeri: hosszú menetelésbe kell kezdeni. A tőke meglesz hozzá - mondta, utalva arra, hogy végső szakaszba jutottak az erről szóló tárgyalások. Ez az a pont, ahol az ágazatban működők (nem mindegyik vetélytárs) egy része kétségeket támaszt. Azt mondják: talán mégsem tudják bevonni az ígért plusztőkét, a Wizz Air eddig túl sokat beszélt és viszonylag keveset cselekedett, miközben mások már közlekednek és lefedték a piac egy jelentős részét.

Ezekre a kételyekre talán elég hatásos válasz volt az, hogy a múlt héten bejelentették: június végétől hat darab új vagy csak egy-két éves géppel hét európai városba repülnek, majd még az idén újabb három gépet állítanak forgalomba, s további célállomásokkal bővítik a kínálatot. Az is elhangzott, hogy nem vettek fel banki hitelt, bár ez később nem kizárt.

Váradi - érthető módon - nem szívesen idézi fel malévos időszakát, hiszen mozgástere ott sokkal szűkebb lehetett, mint itt, egy kisebb és eleve rugalmasabb magáncégnél. Az is igaz ugyanakkor, hogy a Wizz Air a piac legkisebb rezdülését is sokkal jobban megérzi, mint egy viszonylag stabil és kormányzati mankót is felhasználó állami vállalat. A körülmények közötti jelentős különbség ezért sokkal inkább próbára teszi Váradit. Itt még inkább kiderül, hogy mire képes a klasszikus multi Procter & Gamble emlőin tíz évig nevelkedett magyar vezető.

Váradi József éppen ezért meglehetősen elfoglalt, úgy irányítja a céget, hogy közben gyakori médiajelenlétével is fenntartja az érdeklődést. Nem túlbútorozott irodájában van egy sarok, amit feszültséglevezetés céljából gyakran felkeres: egy minigolfütő meg egy kis labda pihen ott. Ahogy elnéztem, mindkettő elég megviselt.

A szerző további cikkei

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.