Viszonylag kevés esemény történt a mögöttünk álló rövid héten, és adatokban sem bővelkedett a négy munkanap.
Úgy tűnik, csúcsára ér a kedvezményes jelzáloghitelekkel felpörgetett lakáspiac. A harmadik negyedévben csaknem 40 százalékkal több lakást adtak át, mint egy évvel korábban, így az utóbbi egy esztendőben 42 ezernél is több lakás épült Magyarországon, ami a rendszerváltás óta nem fordult elő. Az új lakások egy részéhez már feltehetően a szigorított lakáshitel-kondíciók mellett jelentkezett a kereslet, ami arra utal, hogy a lakosság részéről nem fenyeget a lakáspiaci öszszeomlása. Ezt feltehetően a devizahitelek széles körben való megjelenése is biztosítja.
Bár a lakásépítők a kereslet gyengülésére és értékesítési nehézségekre panaszkodnak, immár a lakások 40 százalékát építik továbbértékesítési céllal, és az első három negyedévben nagyjából a tavalyival megegyező mennyiségű építési engedélyt adtak ki a hatóságok. Ez ugyan a növekvő trend megtorpanását jelenti, de egyben azt is, hogy a következő egy-másfél évben biztosítottnak tűnik az állomány elöregedésének megállításához szükséges évi 40 ezer új lakás építése.
A kormány és a jegybank közösen 3,5 százalékos inflációs célt tűzött ki 2006-ra, a szokásos š1 százalékpontos toleranciasávval - hirdette ki a monetáris tanács. A döntés összhangban volt a korábbi előzetes hírekkel és a 2010-es euróövezeti csatlakozási tervekkel, így nem okozott meglepetést. A 2006-os inflációs cél hamarosan a jegybanki kommunikációban is hangsúlyosabb szerepet kap, hiszen a monetáris hatóság döntései egy éven túl gyűrűznek be az árakba.
Az előttünk álló hét több érdekességet is tartogat, többek között az éppen ma megjelenő külkereskedelmi statisztikát, amely a külső egyensúlyi pozíció megítélése körüli zavaros helyzetet segíthet tisztázni. A csütörtökön megjelenő inflációs adat érdekességét pedig az adja, hogy ez lesz utolsó információ a monetáris tanács három hét múlva esedékes kamatdöntő ülése előtt. (MI)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.