Apám is eladta volna? Ezt a kérdést fel kellett tennie Balogh Leventének, amikor arról döntött, hogy kiadja-e a kezéből a Szentkirályi Ásványvíz Kft. feletti közvetlen irányítást. A családi cégek életében sokszor eljön ez a pillanat, és az érzelmek gyakran felülírják a gazdasági ésszerűséget. Beengedni sem könnyű valakit a családi üzletbe, de az igazán sorsfordító döntés az, amikor valaki a cég közvetlen irányítását és irányíthatóságáról hajlandó lemondani. A piaci lehetőségek kihasználásához szükséges tőkebevonási és növekedési kényszer azonban egy prosperáló cég alapító tulajdonosát, családját hamar ez elé a döntés elé állíthatja.
Balogh Levente el merte engedni a Szentkirályit annak érdekében, hogy megtartsa. Belátta, hogy a Szentkirályi sokkal nagyobbra már nem tud nőni saját kútfőből. A Balogh család mesébe vagy egyetemi katedrára illő módon a semmiből nagyon hamar felépítette Magyarország legnagyobb ásványvízmárkáját és 20 százalékos piaci részesedésű cégét. Ha akarná, élete hátralévő részében ezzel el lehetne, mint a befőtt. Ha viszont felteszi a kérdést (és feltette), hogyan tovább, akkor több lehetőség is állt előtte.
Az első egyszerű: eladni az egészet annak, aki a kopogtató vevők közül a legtöbbet kínálja. Ha benne akart maradni az ásványvízüzletben, akkor három út közül választhatott. Ha viszi tovább a céget családi tulajdonban, az jövedelmező, de unalmas folytatást kínált. Az eddigi társasági keretek között, az ő irányítása alatt megvalósuló regionális terjeszkedéshez, felvásárlásokhoz nem volt elég tőkéje vagy elég jó partnere, aki Balogh kezében hagyva a gyeplőt befektetőként pénzt adott volna ehhez. Maradt a harmadik, legnehezebb döntési lehetőség: lemondani az irányításról annak érdekében, hogy egy nagy, regionális cégcsoport részeként a Szentkirályi még nagyobb karriert érhessen el, Balogh pedig e cég kisebbségi tulajdonosaként növelhesse vagyonának értékét. Volt hozzá bátorsága, hogy a harmadik lehetőséget válassza.
Racionális döntés abból a szempontból is, hogy Balogh Levente okkal gondolhatja: a Szentkirályi elérte a határait a hazai piacon, de legalábbis közel lehet hozzá, és semmi garancia sincs számára, hogy ezt a pozíciót gond nélkül meg tudja tartani, különösen a vevőjévé váló cég Kékkúti-felvásárlása után. A csúcson szállt be egy még nagyobb üzletbe, ennek érdekében hajlandó volt lemondani az irányításról, kisebbségi tulajdonossá és elnökké válva a Szentkirályit magába olvasztó vevőben.
Tantörténet volt eddig is a Szentkirályi karrierje, és az lesz a mostani döntés után is. Csak még azt nem tudjuk, hogy mi a vége. Mindenesetre Balogh választása mások számára is példa: vagy piaci kiskirályok maradunk Magyarországon, vagy másokkal összefogva megpróbálunk nagy játékosokká válni Európában. Ha valaki nem tudja átlépni a saját árnyékát, menthetetlenül beszorul a tőkéje szabta határok közé, hiába van meg a cégében ezt meghaladó növekedési potenciál.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.