Nagy-György János, a KBC Securities elemzője
Ahogy sok más iparágban, úgy a luxusszektorban is Kína
az egyik legfontosabb piac. A globális luxuspiac 33 százalékát 2018-ban már a kínai fogyasztók tették ki, igaz, nagyobb részük külföldön vásárolt. A várakozások szerint 2025-re az az arány 46 százalékra kúszik fel. Ilyen kilátások mellett a legkedvezőbb helyzetben azok a luxuscégek lehetnek, amelyek már most is jól beágyazottak Kínában, például az ágazat vezető szereplőjének tekintett francia LVMH-csoport. A cég bevételeinek egyre nagyobb hányada érkezik Ázsiából, és azon belül Kínából. Az első negyedéves gyorsjelentésük meg is lepte az elemzőket azzal, hogy 17 százalékos növekedést értek el a Japánt nem tartalmazó ázsiai régióban egy év alatt. Nem véletlen tehát, hogy év eleje óta 32 százalékkal nőtt a részvény árfolyama, ami jóval felülmúlta a piacok többségét és a szektorális átlagot is. A további kínai terjeszkedést tervező cég kilátásai is pozitívak, akár folytatódó részvénypiaci esés mellett is felülteljesítő maradhat.







