Az előbbire vonatkozó információk szerint a magas károsanyag-kibocsátással járó, nehéz plug-in hibrideket fosztanák meg a zöld rendszámtól. A lehetséges változás fő motiváló tényezője, hogy már számos olyan gépjárműmodell érhető el a piacon, amelyek három-négyezer köbcentis motorral szereltek, akár 680 lóerősek (például Porsche Panamera Turbo S e-Hybrid), súlyuk elérheti a két és fél tonnát is, éppen 25-30 kilométeres tisztán megtehető hatótávval rendelkeznek, így jogosultak a hazai jogszabályok szerint a zöld rendszám használatára, annak minden előnyével. Támogatom az Innovációs és Technológiai Minisztérium törekvéseit, azonban a jelenlegi és a várható kínálati-keresleti oldal sajátosságait figyelembe véve elmondható, hogy a teljes, konnektorról tölthető magyar hibridflotta megfosztását a zöld rendszámtól és a kínálati oldalon megjelenő plug-in hibrid modellek totális kizárását el kell kerülni. Adott a következő kérdés: milyen differenciálási kritériumrendszert kellene bevezetni? A szén-dioxid-kibocsátás felső határát kilométerenként ötven grammban jelölném meg, hasonlóan ahhoz, mint Németországban. A saját tömegre vonatkozó felső korlátot két tonnában lehetne maximálni.