Ausztriában hat pályázó indul harcba a koncessziókért, összesen 17 -- az első menetben 12 -- frekvenciacsomagért, amelyek közül legalább kettő szükséges egy-egy UMTS-hálózathoz, és legföljebb hármat szerezhet meg egy-egy induló. Ha azonban az öt versenytárs is csatlakozik az Telekom Austria múlt heti bejelentéséhez -- hogy ő megelégszik két csomaggal --, akkor az egész árverés igen hamar és igen alacsony leütési árral véget érhet. Elvileg az első 12 csomag elkelte után az indulók licitálhatnak a további ötre, amellyel bővíthetik leendő hálózatuk kapacitását -- jelenti az MTI.
Ausztriában a pénzügyminiszter az árverés bevételét a hiányok befoltozására akarja felhasználni. A távközlésre felügyelő főhatóság 10,15 milliárd schillingben határozta meg a csomagok minimális árát, de a miniszter az idei költségvetésbe óvatosan csupán 4,2 milliárdot tervezett, noha a nemrég még optimista remények mintegy 20 milliárd schillinges aranyesőt ígértek.
Az árverés igen szigorú körülmények között zajlik: naponta 9-től 18 óráig tart majd az idegek csatája. Minden résztvevőnek lesz egy húsz négyzetméteres irodája, benne egy telefonnal -- amelyet lehallgatnak --, egy számítógéppel, egy nyomtatóval és egy faxszal. A cégeket 4-4 személy képviselheti, akiktől elveszik a mobiltelefonokat, és az irodákat kívülről kamerákkal figyelik, nehogy összebeszélhessenek a vetélytársak.
A csomagokért hat cég versenyez: az osztrák mobilpiacon első Mobilkom, a Telekom Austria leányvállalata, a piacon a második Max.mobil, a Deutsche Telekom osztrák leányvállalata, az osztrák piacon harmadik One, és a piaci negyedik Tele.ring, amelyben a német Mannesmanné, rajta keresztül a Vodafone-é a többség, és rövidesen az egész One a német céghez kerül. Az ugyancsak résztvevő spanyol Telefónica Európában nagyságra ötödik távközlési vállalat. A hongkongi Hutchinson Whampoa hatalmas pénzzel rendelkezik, és indult az eddigi UMTS-árveréseken is, bár Németországban a leütés után váratlanul kivált a holland KPN-nel és a német E-plusszal alkotott konzorciumból azzal, hogy túl magas az ár.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.