Míg a tagországok kormányai várhatóan kisebb-nagyobb viták árán megegyeznének a kérdésben, addig az már jóval bizonytalanabb, hogy az eurókötvények bevezetését lehetővé tevő szerződésmódosítást a tagországok parlamentjei vagy – ahol népszavazás szükséges – a választópolgárok jóváhagyják. A mentőcsomagokat jelentős mértékben finanszírozó országokban (például Németország, Hollandia, Finnország) amiatt válna kérdésessé a ratifikáció, mert az ottani közvélemény jelentős részének egyre inkább elege van a sorozatos mentőcsomagokból, vagyis hogy adóbefizetéseikből segítik ki a csőd szélére jutott tagállamokat. A súlyosan eldósodott, mentőcsomagra szoruló országokban pedig az jelenthetne problémát a ratifikáció során, hogy a közös kötvények jelentette biztonságért, vagyis az alacsonyabb kamatterhekért cserébe a közvéleménnyel el kellene fogadtatni azt, hogy az adott ország a hitelező tagállamok egyfajta diktátumaként lemondjon a szuverenitás egyik jelentős részéről, az önálló költségvetési politikáról, ami a korábbi évekhez képest szigorú fiskális tervezést, vagyis a jelenlegi megszorítások hosszabb időszakra történő kitolását vonna maga után.