A sajtótermékekben elhelyezett politikai hirdetések szabályozásának analógiájára az Állami Számvevőszékre (ÁSZ) bíznák kormánypárti képviselők annak ellenőrzését, hogy a politikai kampányidőszakban csak olyan kültéri plakáthelyeken legyen elhelyezve politikai hirdetés, amelyek előzetesen eljuttatták szolgáltatási árjegyzéküket az ÁSZ-hoz. A javaslat szerint a szolgáltatót az ÁSZ nyilvántartásba veszi, és – árjegyzékét is megjelentetve – a honlapján közzéteszi. A szabályozás szerint a reklám közzétevője, valamint a médiahirdetési felület értékesítője a szavazás napját követő 15 napon belül köteles tájékoztatni az ÁSZ-t a kihelyezett politikai plakátokról, közzétételi módjukról és az árukról, amelyeknek meg kell egyezniük a nyilvántartásba vett árszabással.
A számvevők értékelése szerint a sajtótermékek esetében a megoldás nagyban hozzájárult a kiadók szabályszerű működéséhez, erősítette a transzparenciát, és hasonló célt szolgálhat a plakáttörvény is. Ugyanakkor a Világgazdaság információi szerint az ÁSZ most a parlamenthez fordult, jelezve, hogy a plakátokra vonatkozó szabályozás végrehajtását nem tudja garantálni. A számvevők arra hívják fel a figyelmet, hogy míg a sajtótermékek esetében rendelkezésükre állt a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) sajtótermék-nyilvántartása – amely alapján ellenőrizhetők voltak a médiumok, és mód volt arra, hogy a bejelentést elmulasztó sajtótermékkel szemben az NMHH felé továbbított jelzés alapján eljárjanak –, a köztéri hirdetési felületek esetében nem áll rendelkezésre hasonló nyilvántartás. A számvevők szerint a törvényjavaslat azon pontjának végrehajthatósága is aggályos, amely szerint politikai hirdetést csak piaci áron lehet igénybe venni, mert a törvény nem egyértelműsíti – csak az indoklásban utal rá –, hogy a piaci áron a listaárat érti. (Mellesleg eddig a sajtóban a politikai hirdetések általában kedvezményesebb, társadalmi célú reklámként jelentek meg.) Az ÁSZ végül arra is figyelmeztet, hogy a plakátelhelyezésekkel kapcsolatban rendkívül nehéz lesz meghatározni, hogy azok megrendelője valóban párt-e – az ÁSZ ellenőrzési hatásköre ugyanis csak a pártok gazdálkodására terjed ki törvényességi szempontok alapján.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.