A katás adózási forma módosítását követően a Foodpanda átgondolta a futárpartnerek díjazását, és átlagosan 18 százalékkal emelte az azonos teljesítmény mellett megkereshető összeget. A cég hosszú távon tervez a futárpartnereivel, ezért a pluszadóterhek ellensúlyozásán felül a cél egy vonzó és a futárok által is validált díjazás kialakítása volt – közölte a vállalat.

Galati,,Romania,-,May,06,,2020:,Food,Order,Online,Via
Fotó: Shutterstock

A katás törvény módosításának bejelentése óta egyértelmű, hogy a futároknak új adózási formát kell keresniük, és hogy sokuk számára emelkedni fognak az adóterhek. A Foodpanda az elmúlt hetekben egy olyan díjazás bevezetésén dolgozott, amely 4000 futárpartner számára ellensúlyozza a megnövekedett adóterheket.

Az új díjtábla szerint átlagosan 18 százalékkal emeltük a díjakat, és mivel nem fix, hanem teljesítményalapú díjazásról van szó: aki ugyanannyit dolgozik, többet kereshet, aki pedig többet vagy hatékonyabban dolgozik, sokkal többet kereshet

– mondta Juhász István, a Foodpanda ügyvezető igazgatója. Hozzátette, természetesen vannak különbségek kiszállítási zónák között, de mindenhol arra törekedtek, hogy a lehető legtöbbet enyhítsenek a terheken. „Számításaink szerint főtevékenységként is megéri majd a futárkodni a jövőben, egy főállású munkát kiegészítve pedig kifejezetten jól kereső alternatívát nyújt más tevékenységekkel szemben, hiszen számukra nem jelent magasabb adóterhet például az átalányadózás” – tette hozzá. Azt is közölte az ügyvezető, hogy a futárok csupán 10 százaléka jelezte, biztosan munkát vált.

A Foodpanda közleményében megjegyzi, a futárdíjak emelésén túl kedvezményes könyvelőpartnerek ajánlásával is támogatja a futárpartnereit, hiszen az adminisztrációs terheik is nőnek.