A Szentkirályi Magyarország Kft. jövőbeli tervei között szerepel, hogy a Pepsi üdítők palackozása, amely a magyar piac számára jelenleg Ausztriában, Csehországban és Romániában zajlik, Szentkirályra kerül át – írta a cég a Világgazdaság megkeresésére. Válaszában jelezte, a projekt részletei kidolgozás alatt állnak, a végső döntés megszületéséig az időzítésre, illetve a várható költségekre és mennyiségekre vonatkozó információkat nem áll módjában megosztani.
A Szentkirályit vezető milliárdos, Balogh Levente először a Frizbi TV-ben beszélt arról, hogy ha minden a terveknek megfelelően alakul, akkor 2024 őszétől Szentkirályon töltik majd a Pepsit (a teljes beszélgetés cikkünk végén megtekinthető). Az amerikai cég magyarországi érdekeltségeit még 2018-ban szerezte meg a Central Europe Mineral Water Holding (CEMW), ezzel a PepsiCo üdítők és élelmiszertermékek – többek között a 7Up és a Lays – kizárólagos hazai forgalmazójává és a franchise-jogok birtokosává vált.
Magyar elnök, olasz társ, cseh holding
A cseh holdingot 2015-ben alapította Balogh Levente a Mattoni 1873 csoportot tulajdonló olasz Pasquale családdal, a tranzakciót követően a magyar üzletember meghatározó kisebbségi tulajdonos lett, emellett azóta is betölti az elnöki pozíciót. A megállapodás értelmében a Szentkirályi Ásványvíz Kft. beolvadt a CEMW-be, amely ekkor vásárolta meg a Kékkúti Ásványvíz Zrt.-t a Nestlétől. A vállalat három évvel később 7 millió euró értékű, önerőből megvalósult új üzemcsarnokot és palackozó gépsort adott át szentkirályi telephelyén.
Most már egy ideje jól megy
– összegzett Hajdú Péter kérdésére a Cápák között című befektetési show-műsor és Az álommeló elnevezésű üzleti reality (egyik) főszereplője. Hozzátette, mehetne jobban is, ám „nagyon odavert” az és nem panaszkodik, mert sok cég csődbe ment a piacon.
Hajdú Péter is megdöbbent, hány órát dolgozik naponta az egyik leggazdagabb magyarNaponta négy-ót órát dolgozik Balogh Levente, a Szentkirályi tulajdonosa, a magyar vízkirály, aki sokat sportol, százezrekért ad üzleti tanácsokat, a Balatonból viszont kicsekkolt, mert ott nem tudta kellően kipihenni magát. |
Balogh Levente kiemelte, az elmúlt időszak is azt bizonyította, milyen fontos a brand, és a vállalat sikereinek egyik kulcsa, hogy márkatermékei legyenek: míg a jól menő brandeknek „csak” a profitjuk csökkent, addig a kisebb cégek, amelyek árral adtak el, és nem branddel – tehát az olcsóbb termékeikkel igyekezték felhívni magukra a vásárlók figyelmét –, nehéz helyzetbe kerültek.
Valaki névvel, valaki árral szerzi a vásárlókat
A kis cég, mivel nincs brandje, csak olcsóbban tud eladni. Viszont eközben az elavult technológiájával drágábban képes előállítani. A mi szakmánkban, az ásványvizeknél és üdítőknél lehet tölteni húszmilliós gépsoron és kétmilliárdoson is. De a technológiai különbség is hatalmas, hogy például percenként hány flakon jön le a gépről
– mutatott rá Balogh Levente.
Muskátli került a német gépekre
Visszaemlékezett, volt olyan időszak, amikor az egyik csarnokában 20 éves német gép működött, és amint megérkezett a legújabb technológiájú eszköze, soha többé nem indította be a régit, mert palackonként 15 forinttal drágább volt a termékek előállítása, miközben darabonként 5 forint profitot realizálhatott. Hozzátette, még az is rettentő drága lett volna a bontás miatt, hogy a német gépsort kivigyék az üzemből, ezért inkább muskátlikat ültetett rá.