Növekszik a személyi hitelek száma, de átlagos összegük csökken. Korábbi folyószámla-, hitelkártya- és áruhiteleiket pedig személyi hitelre cserélik az ügyfelek. A K&H Bank adatai szerint egyre többen vesznek fel kölcsönt, akár kis összegűt is, hiszen már gyorsan, egyszerűen, online – akár mobiltelefonról – banki nyitvatartáson túl is igényelhetnek banki hitelt szükség esetén.

Woman,Checking,Money,Save,Interest,And,Profit,On,Mobile,Phone.
Fotó: StockerThings

A pénzügyi szakma elsöprő többsége a személyi hitelek bővülésére számít ugyan, de véleményük szerint a növekedés valószínűleg 10 százalék alatt marad. A személyikölcsön-szerződések száma 2019-ben 300 ezer körüli volt, ez 2022-ben 220 ezerre csökkent, s bár idén a tavalyi szintre kúszhat vissza a hiteligénylők száma, ám a hitelösszegek bizonyosan nem fogják elérni a korábbi szintet – hangzott el az egyik legfontosabb hazai pénzügyi szakmai konferencián. Molnár Gergő, a K&H lakosságimarketing-vezetője annak a véleményének adott hangot, miszerint számolni kell azzal, hogy a gyors és könnyű hitelfelvétel lehetősége miatt kisebb összegű, pár százezer forintos hiteligénylések nagy számban futnak be – ennek hatása pedig az, hogy nem a kihelyezett hitelek értéke növekszik, 

hanem a korábbi folyószámla-, hitelkártya- és áruhitelek kerültek át a személyihitel-oldalra.

A digitális csatornáikat nagyon megkedvelték, ezért hitelfelvételre is szívesen használják a meglévő ügyfeleik. Ugyanakkor valamennyi pénzügyi szakember egyetértett abban, hogy a pénzügyi szolgáltatóknál kockázati szempontból nagyon oda kell figyelni, hiszen a gyorsan, bárhonnan, bármikor elérhető hiteligénylések révén megnőhet azoknak az igénylőknek a száma, akik kifejezetten megélhetési terheik enyhítésére vesznek fel hitelt.