BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mol-finomító: két hónapja tart a karbantartás Százhalombattán, de eddig nem tűnt fel senkinek

A Dunai Finomítóban július eleje óta zajlik a karbantartás. A Mol most elárulta, mikor végeznek a munkálatokkal. Ahhoz képest, hogy tavaly az egyik legnagyobb botrányt éppen a százhalombattai finomító elhúzódó javítása okozta, ezúttal semmiféle rendkívüli helyzet nem állt elő.

Augusztus végén ér véget a Dunai Finomító (DuFi) ütemezett karbantartása – erről a Mol tájékoztatta a Világgazdaságot. Lapunk eredetileg azért kereste meg az olajtársaságot, hogy a százhalombattai üzemben tervezett karbantartások időpontjáról érdeklődjön.

Közel két hónapos karbantartás ér véget augusztus végén a Mol százhalombattai finomítójában. Fotó: Kisbenedek Attila

A kapott válaszból derült ki, hogy 

a DuFi-ban javában zajlanak a munkálatok.

A szélesebb nyilvánosság azonban mind ez idáig nem értesült erről. Pedig a karbantartás közel két hónapja, még július elején kezdődött és napokon belül befejeződik. Az, hogy a százhalombattai üzemben folyó szervizelés eddig különösebb sajtóvisszhang nélkül maradt, azért is meglepő, mert tavaly az egyik legfontosabb belföldi történés éppen a DuFi-ban akkor végrehajtott javítás volt. A durván elhúzódó műveletnek olyan súlya és jelentősége volt, hogy lényegében a kormányzati üzemanyagárstop végét is okozta. Igaz, van egy lényegi különbség a két szituáció között. Tavaly 

  • a 480 forintos hatósági ár, 
  • a pánikvásárlások, 
  • illetve a Mol-finomító részleges kiesése 

az ellátás stabilitást veszélyeztette. 

A Mol-finomító karbantartása nem fenyegeti az üzemanyagellátást

Most viszont ilyesmiről nincs szó. Az üzemanyagárstop már a múlté, ahogy a mostani 650 forint körüli literenkénti ár is elejét veszi a rohamszerű fogyasztásnak. Fel sem merült a kiszolgálás akadozása, ahogy azt a Mol meg is erősítette lapunknak.

Az ország üzemanyag-ellátása a karbantartás időszaka alatt is zavartalan

– közölték a Világgazdasággal. Arról is részletesen beszámoltak, miért van szükség ismét javításokra a százhalombattai finomítóban. A társaság azt írta, hogy az időszakos karbantartás az üzemek biztonságos üzemmenetét szolgálja, Mindez azért elengedhetetlen, hogy az ország számára stratégiai fontossággal bíró üzemanyag ellátást „a Dunai Finomító a jövőben is folyamatosan és zavartalanul biztosítani tudja”. 

Milyen karbantartást végeznek el a Mol finomítójában?

A válaszból az is kiderült, pontosan milyen beavatkozásokat végeznek el az üzemben. Így például egyebek mellett a karbantartási időszak alatt sor kerül az üzemekben a technológiát beszállító cégek által javasolt katalizátorcserékre, javításokra, illetve felújításokra. A Mol azt is hangsúlyozta, hogy műveleteket 

az adott üzem irányított és felügyelt leállása mellett végzik el,

egészséget, környezetet, biztonságot nem veszélyeztető körülmények között. Arra is rámutattak, hogy a karbantartásnak van egy olyan további haszna, hogy a leállások alatti technológiai fejlesztések révén hatékonyabban, biztonságosabban és fenntarthatóbban tud működni a finomító.

Végleges: a Mol eladta a szlovén töltőállomásait

A Mol csoport eladta 39 szlovéniai töltőállomását a Shellnek. A magyar olajvállalat ezt azért tette, mert az Európai Bizottság csak így engedélyezte az OMV Slovenija felvásárlását.

 

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.