Pontosan 16,4 százalékkal drágul az autópálya-használat a személyautósoknak jövőre – hívta fel a figyelmet a Totalcar. Ezt az érvényes jogszabályok alapján és a friss inflációs KSH-adatból lehet ennyire biztosan tudni.

54. sz. főút M5 autópálya és 5. sz. főút közötti szakasz kapacitásbővítésének átadó ünnepsége. 

20200805 Kecskemét Fotó: Bús Csaba BCS Petőfi Népe
Már lehet tudni, mennyivel drágulnak 2024-ben az autópálya-matricák. Fotó: Bús Csaba / Mediaworks

Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) még augusztusban arról adott tájékoztatást, hogy a használati időtartam-alapú autópálya-matricák 2024-es ára a 2023 augusztusára irányadó, a KSH által közzétett, 

a 2022 augusztusához viszonyított fogyasztói árindex mértékével emelkedik majd egységesen.

Vagyis minden típusú e-matricánál. Pénteken reggel kiderült, hogy a 2023. augusztusi a 2022. augusztusi bázison 16,4 százalékot ért el, tehát az ÉKM közlése értelmében ugyanennyivel drágulnak jövőre az autópálya-matricák is. Lássuk, mit jelent ez az egyes kategóriákra nézve.

Mennyibe kerül 2024-ben a D1 kategória autópálya-matricája?

A D1, tehát jellemzően a személygépkocsik kategóriájánál a következőképp alakulnak az árak. Zárójelben a jelenlegi díjszabás szerepel:

  • országos heti, tíznapos – 6400 forint (5500 forint)
  • országos havi – 10 350 forint (8900 forint)
  • országos éves – 57 260 forint (49 190 forint)
  • éves vármegyei – 6660 forint (5720 forint).

Mennyibe kerül 2024-ben a D2 kategória autópálya-matricája?

A D2, tehát jellemzően kisbuszok és furgonok kategóriájánál a következőképp alakulnak az árak. Zárójelben a jelenlegi díjszabás szerepel:

  • országos heti, tíznapos – 9310 forint (8000 forint)
  • országos havi – 14 670 forint (12 600 forint)
  • országos éves – 81 280 forint (69 830 forint)
  • éves vármegyei – 13 330 forint (11 450 forint).

Az autóbuszos útdíjváltozásokról ebben a cikkben írtunk bővebben. Ebben a (B2) kategóriában nemcsak az árak, hanem a szabályozás is módosul. Mindenesetre a fenti árazásból az következik, hogy ha napi lebontásban nézzük, akkor egyre inkább megéri az éves országos jogosultságot megváltani.

Változik az útdíj: februártól új szabály lép életbe – uniós irányelv az oka

A kilencszemélyesnél nagyobb személyszállító járműveknek másképp kell fizetniük az autópálya-használatért.