Több mint 11 milliárd forintnyi befizetés érkezett az OTP Egészségpénztárba az év első hét hónapjában, ami 29 százalékkal több, mint az előző év azonos időszakában. Bár a tagok száma is hasonló mértékben, ugrásszerűen nőtt, de még sokan vannak az egészségparadoxon fogságában, nem használják ki a költségoptimalizálási lehetőségeket, a 20 százalékos adó-visszatérítés lehetőségét az egészségpénztári befizetéseik után – hangzott el az OTP Egészségpénztár, a Budai Egészségközpont és a Foglaljorvost.hu mai közös sajtótájékoztatóján.

.
A sajtótájékoztató résztvevői (balról jobbra): Szatmári Péter moderátor, Straub Fanni, a Foglaljorvost.hu ügyvezető igazgatója, Csernavölgyi István, a Budai Egészségközpont vezérigazgatója és Kovács Tamás Attila, az OTP Egészségpénztár ügyvezető igazgatója. 
Fotó: Sándor Tünde / Világgazdaság


Nő az egészségtudatosság, a magánegészségügyi piaci szereplők mindegyike, így a betegirányítók, az ellátók és az egészségpénztárak egyaránt növekedésről számoltak be, de a jövőbeni trend az ellátás és a felelősségvállalás színvonalán múlik.

A járó- és fekvőbeteg-ellátásban részt vevő páciensek száma egyaránt emelkedett, a leggyakoribb termék továbbra is gyógyszer, de ennek aránya csökken. A legnagyobb mértékben az egészségügyi szolgáltatásokra fordított kiadások növekedtek, a tíz évvel ezelőtti egymilliárd forint négyszeresére. Emellett a gyógyászati segédeszközökre 30 százalékkal többet költenek a tagok.

Az online belépés és ügyintézés lehetősége jelentősen megnövelte a csatlakozási kedvet, a szolgáltatók egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a technológiai újításokra, digitalizációra, a kényelmi szolgáltatásokra

– összegezte Kovács Tamás Attila, az OTP Egészségpénztár ügyvezető igazgatója.

Magánorvoshoz megyünk, de az egészségpénztárra még nem szokott rá a többség

Kétszer annyit költenek a magyarok magánegészségügyi kiadásokra saját zsebből, mint az uniós átlag, viszont ennek csak a töredékét fizetik egészségpénztáron keresztül. A hazai egészségpénztárak taglétszáma még mindig nem éri el az egymillió főt, noha a pénztári tagság jól kamatoztatható.

A pénztárigazgató jelezte, hogy próbálják kedvezményekkel és egyéb módon minél inkább összekötni a szolgáltatókat, hogy a pénztártagok számára kapocs legyenek. 

Az idén a 11 milliárd forint egyéni befizetés mellett 2 milliárd forint érkezett a cégektől az első hét hónapban, amikor 13,5 milliárd forintot fizettek ki a tagok által igénybe vett szolgáltatásokra és termékvásárlásokra. Az előz évek tapasztalatai alapján az első félévben az éves befizetések 40 százalékát , a második félévben a 60 százalékát, ennek nagy részét decemberben utalják a számlákra.

A legkeresettebbek a bőrgyógyászati, szülészet-nőgyógyásza és a fogorvosi ellátások, 

valamint szezonálisan a fül-orr-gégészet és endokrinológia – tájékoztatott Straub Fanni, a Foglaljorvost.hu ügyvezető igazgatója. 

Doctor,Measuring,Pressure,On,Patients,Shoulder,Top,View
Fotó: Shutterstock

A páciensek egyre inkább árérzékenyek, a Foglaljorvost.hu felületét árösszehasonlító portálként is hazsnálják. A transzparencia fontos, hiszen míg korábban nagyjából egységesen, 15 ezer forint körüli szakorvosi vizitdíj volt a jellemző Budapesten és környékén, az olló egyre inkább szétnyílik. 

A  jól felszerelt intézmények 

ma már inkább 30 ezer forint felett tarifával működnek, míg a kisebb lakásrendelők árazása nem tudja ezt az ütemet tartani.

Nagyon fontos a jó fotót az orvosválasztásnál, és sokan böngészik az ügyfél visszajelzéseket.

A páciensek számára a kedves fogadtatás, az empátia, a jó parkolási lehetőség, a szép rendelő és a modern berendezések nyomnak sokat a latban.

Az öngondoskodás struktúrája elkezdett működni Magyarországon is, ami első körben a pénztáraknál nyilvánul meg,

de a magánegészségügy paraméterei is azt mutatják, hogy mind a járó-, mind a fekvőbeteg ellátásban megjelenő páciensek száma egyre nagyobb – fogalmazott Csernavölgyi István, a Budai Egészségközpont vezérigazgatója.

Sok a borúlátó megnyilvánulás, de a folyamatos növekedést is látni egyes piaci szereplőknél. Az állami és magán egészségügynek konstruktív együttműködésben kell tudni működni az egészségügyi ellátó piramis minden szintjén, a járóbeteg ellátástól a fekvőbeteg ellátáson át a csúcs szintű intenzív ellátásig.