BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Elindult a lakásbiztosítási kampány, kedvezőbb díjakat hoz a ügyfeleknek

A pénteki nappal elindult az első magyarországi lakásbiztosítási kampány, így a következő egy hónapban – az évforduló időpontjától függetlenül – újraköthetők lesznek a lakábiztosítási szerződések. A kampány bevezetésével erősödhet a verseny a piacon, mérséklődhetnek a díjak, és csökkenhet a hazai piacra jellemző alulbiztosítottság is.

Március elsejével elindult az első magyarországi lakásbiztosítási kampány, amelyre több mint egy éve készül a biztosítási szakma: tavaly februárban született meg ugyanis az a rendelet, amely a kampányidőszak bevezetését előírta – mondta a Nemzetgazdasági Minisztérium pénteki sajtótájékoztatóján Túri Anikó, a tárca közigazgatási államtitkára.

Purchase agreement for new house
Fotó: GettyImages

Az államtitkár tájékoztatása szerint a kampány egyik fő célja a piaci verseny erősítése, ám ennek nemcsak a szerződések árában, hanem a tartalmában is tükröződnie kell: ezt azt jelenti, hogy nemcsak olcsóbb, hanem jobb védelmet nyújtó termékek is megjelennek a piacon. Túri Anikó szerint örvendetes, hogy már a kampány indulása előtti időszak is jelentős érdeklődést hozott, a biztosítók között már érdemben nőtt a verseny, így arra lehet számítani, hogy intenzív, izgalmas kampányidőszak jön most. A minisztérium várakozása a kampány kapcsán az – emelte ki az államtitkár –, hogy nő a szerződésszám, a biztosítások ár/érték aránya javul, miközben jobb, a korábbiaknál korszerűbb termékek jelennek meg a piacon. A kampány kiemelt célja a hazai piacra jellemző alulbiztosítottság csökkentése is, a sokszor hosszú évekkel ezelőtt kötött, elavult szerződések ugyanis nem nyújtanak megfelelő védelmet váratlan helyzetek bekövetkezésére: pedig fontos, hogy a rögzített biztosítási összegek fedezzék az esetleges újjáépítés költségét.

A szakértői várakozások szerint egyébként a családok akár több tízezer forintot is megtakaríthatnak a rendkívüli időszakban a szerződéseik felülvizsgálatával.

 

Kovács Zsolt, a Nemzetgazdasági Minisztérium miniszteri biztosa szerint a kampányidőszak bevezetésének szempontjai között szerepelt, hogy az emberek fontosnak tekintik a saját lakást, amelynél alapvető, hogy megfelelő biztosítási védelme is legyen. A másik szempont az volt, hogy az elmúlt években jelentős változások történtek a hazai ingatlanpiacon, amit a biztosítások nem követtek le teljes mértékben. Szintén fontos érv volt a kampányidőszak bevezetése mellett, hogy 

a lakóingatlanok hozzávetőleg negyedénél nincs semmilyen biztosítási védelem, ami ugyan nemzetközi összevetésben sem számít magas aránynak, de mindenképp arra utal, hogy az újonnan belépő ügyfelek szempontjából is van még tér a növekedésre.

Kandrács Csaba, a Magyar Nemzeti Bank alelnöke szerint kétségtelen, hogy 2024 a lakásbiztosítások éve lesz. A lakásbiztosítási piacon – emlékeztetett – jelenleg 14 biztosító aktív, és 2023-ban 124 milliárd forintos díjbevétele származott ebből a termékből a szektornak. A piaci koncentráció ugyanakkor nagyon erős, a díjbevétel 82 százaléka négy társasághoz kapcsolódik. Kandrács Csaba is rámutatott ugyanakkor annak a fontosságára, hogy mindenki mérje fel a lehetőségeit a mostani kampányban: ebben segítséget nyújthat a jegybank Pénzügyi Navigátor fogyasztóvédelmi oldala, az MNB Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás összehasonlító oldala, a termék-összehasonlító honlapok és a közvetítők is.

A Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítások kapcsán az alelnök elmondta: ezek a termékek magas szolgáltatási szintet, és az átlagosnál kedvezőbb árat tesznek elérhetővé a fogyasztóknak: a jegybank számításai szerint a minősített fogyasztóbarát termékeknél átlagosan 10 százalékkal alacsonyabb díj érhető el, miközben a szolgáltatásoknál 20 százalékos a többlet a többi konstrukcióhoz képest. 

A Világgazdaság vidcastsorozata a lakásbiztosítási kampányról – 2. rész – Jelentős veszély az alulbiztosítottság

Mindenkinek érdemes kihasználnia a most induló lakásbiztosítási kampány nyújtotta lehetőségeket – erről beszélgettünk Bara Ágnessel, a Hungarikum Biztosítási Alkusz Zrt. szakértőjével.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.