BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
lakásbiztosítási kampány lakásbiztosítás, lakás, biztosító, ház, ingatlan, biztosítás, Female,Real,Estate,Broker,Presenting,And,Advised,To,Model,Home mnb albérlet

Lakásbiztosítás: sikerrel zárult az új kampány, van még bőven teendő

Bár már közel egymillió lakásra kötöttek új biztosítást a tavalyi és idei kampányban, a magyar lakástulajdonosok többsége még mindig elavult szerződéssel rendelkezik – vagy egyáltalán nem is foglalkozik vele. A biztosítók szerint a változás biztató, de a háztartások legnagyobb értékét jelentő ingatlanok megfelelő védelméhez további tudatosságra lenne szükség. Az elmúlt évben volt, aki közel 200 éves házra kötött új biztosítást – mások viszont több mint egy évtizede nem frissítettek.

Körülbelül egymillió lakásra kötöttek új biztosítást a tavalyi és az idei lakásbiztosítási kampányban a Netrisk becslése szerint, ami a lakásbiztosítással rendelkező ingatlanok nagyjából harmada. Ez az eredmény a tavalyi és a mostani lakásbiztosítási kampány sikerére utal, egyúttal jelzi, hogy a jövőre nézve van még feladat. A Netrisk saját adataiból kiderül, hogy közel 200 éves lakóingatlanra is kötöttek most biztosítást. Továbbá volt egészen pici és óriási nagy lakás is, ami új biztosítást kapott. A különbségek persze a díjakban is láthatóvá váltak.

Lakásbiztosítás: sikerrel zárult az új kampány, van még bőven teendő
Lakásbiztosítás: sikerrel zárult az új kampány, van még bőven teendő / Fotó: Shutterstock

Véget ért az idei lakásbiztosítási kampány, mely sorban a második volt, első alkalommal ugyanis tavaly került rá sor. A Netrisk közleménye szerint 

a két kampányban összesen 1 millió lakóingatlan kapott új lakásbiztosítást, vagyis a lakásbiztosítással rendelkező lakások közel harmada.

„Sokaknak van lakásbiztosítása, azonban az is látszik, hogy nem szeretnek a lakásbiztosításukkal foglalkozni az emberek. A Netrisk megrendelésére készült reprezentatív felmérés szerint a megkérdezettek döntő többsége, 71 százaléka rendelkezik lakásbiztosítással. Biztosítást azonban 19 százalék több mint 10 éve váltott, 14 százalék pedig 5-10 éve nyúlt utoljára hozzá. Hivatalos adatok szerint a magyar lakóingatlan-tulajdonosok átlagosan hétévente váltanak biztosítást. Ennyi idő alatt pedig jelentősen felértékelődtek az ingatlanok, egy elavult lakásbiztosítás pedig nem biztos, hogy megfelelő védelmet nyújt” – mondta Besnyő Márton, a Netrisk ügyvezető igazgatója.

Hozzátette, az, hogy a lakásbiztosítással rendelkező ingatlanok közel harmada új biztosítással rendelkezik mindenképpen jó hír és a kampány sikerét mutatja. Ugyanakkor az is látszik, hogy van még bőven teendő. 

A lakott lakások összértéke meghaladja a 120 ezer milliárd forintot, ezzel pedig a háztartások legjelentősebb vagyontárgyát képezik az ingatlanok.

A Netrisk.hu adatai szerint a tudatosságot tekintve jelentős előrelépés történt, a két kampányban együtt 1 millió szerződés mozdulhatott meg, valamint az is egyértelmű, hogy a digitális csatornák a korábbi időszakhoz képest népszerűbbé váltak a lakásbiztosítási piacon. Bár a hivatalos jegybanki adatok azt mutatják, hogy idén a tavalyinál kevesebb új kötést hozott a kampány, a Netrisk.hu ennek ellenére idén márciusban 5,2 százalékkal több lakásbiztosítást értékesített.

Az idei kampányban az átlagdíj közel 38 ezer forint lett, ami 5 százalékos emelkedésnek felel meg éves szinten. Családi házak esetében ez 45 ezer forintra, lakásoknál pedig 22 ezer forintra rúg. A Netrisknél történt váltások 70 százaléka családi házra, a 30 százaléka pedig a lakásokra kötött biztosítás volt.  Tehát a családi házban élők váltottak inkább, ennek oka, hogy egyrészt több családi ház van Magyarországon, illetve a családi házak átlagos biztosítási díja magasabb.

Biztosítót a tulajdonosok 77 százaléka váltott, 23 százalék pedig a meglévő biztosítójánál kötötte újra a szerződését a kampány alatt. A legtöbben az Allianznál, a KÖBE-nél és a Groupamánál kötöttek új lakásbiztosítást. A lakásbiztosítások esetében a díj mellett a szolgáltatás minősége is kiemelten fontos, a kalkulálók többsége úgy tudta elérni a díjcsökkenést, hogy közben növelték a számukra elérhető szolgáltatások körét és aktualizálták azt is, hogy hány millió forintra biztosítják az ingatlanjukat.

A Netrisknél az ügyfelek átlagosan 72 millió forintra biztosították ingatlanjukat,

ez valamivel magasabb érték, mint a hivatalos jegybanki adatokban szereplő 66 millió forintos országos átlag.

Ennél azonban voltak jóval drágább ingatlanok is. A legdrágább új lakásbiztosítással rendelkező családi ház esetében a biztosítási összeg 600 millió forint, a legmagasabb értékű lakásé pedig 300 millió forint volt. A legidősebb lakóingatlan 1830-ban épült, tehát a kétszázadik szülinapjára készül. A legkisebb lakás, melyre új biztosítást kötöttek 15 négyzetméteres, a legnagyobb pedig 314 négyzetméteres volt az idei kampányban. A legkisebb háznál 24, a legnagyobbnál pedig 924 négyzetméterről volt szó. A különbségek természetesen a díjakban is megmutatkoznak. A lakásokra kötött biztosítás esetében 139 ezer forint volt a legmagasabb éves díj, a családi házaknál pedig 408 ezer forintos összeg vitte a prímet. 

Besnyő Márton márciusban azt nyilatkozta a Világgazdaságnak, hogy idén újra óriási verseny alakult ki a piacon a lakásbiztosításokért, van is kit megszólítani, hiszen első ránézésre nagyon tudatosak a magyarok, mert a lakóingatlanok 71 százalékára van érvényes biztosítás, de 10-ből 6 ügyfél soha nem váltja le a biztosítását, a maradék 4 pedig  7-10 évente cseréli le, emiatt az MNB adatai alapján 10-ből 8 lakásbiztosítás alulbiztosított, vagyis nem megfelelő minőségű.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.