A BMW Manufacturing Hungary Kft. pénzügyi ügyvezető igazgatója kitérő választ adott arra a kérdésre a PWC Business Forum 2024 elnevezésű rendezvényen, hogy mikor érkezik az első elektromos autó a német prémiummárka Debrecenben épülő gyárában. „Ahogy az már többször elhangzott: a jövő itt épül – így a Neue Klasse is. A tisztán elektromos meghajtású modellünk sorozatgyártása 2025-ben veszi kezdetét, konkrét időpontot azonban most nem szeretnék mondani. Minden tőlünk telhetőt megteszünk, hogy a céldátumot teljesítsük. Egy biztos, nem egy, hanem több darab fog majd legördülni a gyártósorról” – magyarázta Liv Eske Herrström.

Debrecen-i BMW gyár legújabb modellje, galériából, 
BMW
Jövőre jön a Neue Klasse Debrecenben, pontos dátum azonban továbbra sincs / Fotó: BMW

Lipcse lehet Debrecenből a BMW-nek köszönhetően

Az eddig ismert tervek alapján a BMW nagyságrendileg 150 ezer autót gyárthat le évente a cívisvárosban, ahol 

több mint 2 milliárd eurót (mintegy 779 milliárd forint) fektet be.

A pénzügyi ügyvezető igazgató szerint nagy hangsúlyt fektetnek a leendő kollégáik betanítására. A Debreceni Szakképzési Centrumban (DSZC) mintegy háromszoros túljelentkezést regisztráltak a duális szakképzési programjukra. Az első száz diák tavaly kezdte meg tanulmányait 

  • mechatronikai technikus, 
  • elektronikai technikus, 
  • gépjármű mechatronikai technikus, valamint 
  • informatikai rendszer- és alkalmazás-üzemeltető technikus szakokon. 

2025 őszétől pedig már összesen 300 tanulójuk lesz egyszerre a képzésben a három évfolyamon. A cégnek egyébként már most több mint ezer alkalmazottja van. Klasszikus juttatásokat és kedvezményes céges autókkal csábítják a munkakeresőket. 

Liv Eske Herrström emlékeztetett: nemrégiben avatták fel az egészségügyi központjukat a BMW debreceni üzemében. A 700 négyzetméteres létesítményben 

  • három orvos, 
  • három asszisztens és 
  • egy dietetikusgyakornok nyújt támogatást a dolgozóknak.

A BMW Group lipcsei gyárának központi épületére alapozva a hajdúsági településen is kialakítottak egy kommunikációs központot: a kétszintes, körülbelül 19 ezer négyzetméteres létesítményben 9406 négyzetméternyi irodaterületet található. A BMW-vezető szerint meg kell nézni, hogy részben miattuk milyen pozitív változásokon ment keresztül Lipcse – remélhetőleg valami hasonlóra számíthatnak a Hajdú-Bihar vármegyeszékhelyen élők is.

A német prémiumgyártó közben azt is bejelentette, hogy hosszú távú együttműködési szerződést kötött a horvátországi bázisú Rimac Technologyval. A partnerség célja, hogy a tisztán elektromos meghajtású modellek nagyfeszültségű akkumulátoraiban alkalmazott innovatív megoldásokat közösen fejlesszék és gyártsák.