Az előzetes várakozások többségét jóval felülmúló eredményeket hozott a márciusi lakásbiztosítási kampány: a 285 ezer új szerződéskötés mellett 176 ezren vizsgáltatták felül a meglévő szerződésüket – jelentették be hétfői tájékoztatójukon a Magyar Nemzeti Bank és a Nemzetgazdasági Minisztérium vezetői.

Businessman,Or,Lawyer,Accountant,Working,Financial,Investment,On,Office,,Using
Fotó: Shutterstock

 

Túri Anikó, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) közigazgatási államtitkára közölte: az előzetes adatok szerint 

a kampányban összesen 461 ezer lakásbiztosítási szerződés mozdult meg, miközben a lakásbiztosítási penetráció 72-ről 74 százalékra emelkedett.

Az államtitkár szerint a várakozásokat felülmúló eredményekben a Magyar Nemzeti Banknak, a biztosítóknak és az alkuszoknak is jelentős szerep jutott, sikerült növelni a lakásbiztosításokkal kapcsolatos pénzügyi tudatosságot. A munka ugyanakkor – tette hozzá – nem állhat meg, egész évben napirenden kell tartani ezt a témát, és fejleszteni szükséges magát a kampányt is.  Túri Anikó kiemelte: körülbelül egymillió ember átlagos értéken számolva 18 ezer milliárd forint értékű ingatlana áll most korszerűbb, jobb ár-érték arányú védelem alatt.

Túri Anikó elmondta: a kampány életre hívásának célja a családok vagyoni biztonságának elősegítése, fokozása volt. Magyarországon hagyományosan az ingatlan a legfontosabb vagyontárgy, ezért is szerette volna a kormányzat a lakásbiztosításhoz kapcsolódó pénzügyi döntésre felhívni a figyelmet. Kiemelt cél volt a verseny fokozása is a biztosítási piacon, ezt szintén teljesítette a kampány. A kedvező hatások már februárban érezhetők voltak, nőtt a verseny a biztosítók között – fejtette ki az államtitkár.

Lakosssági vagyonbiztosítási szerződések száma a negyedik negyedévben
A kampánynak köszönhetően új ügyfelek is megjelentek a piacon, amelynek hatása látszik majd a későbbi statisztikákon is 

Kandrács Csaba, a Magyar Nemzeti Bank alelnöke arra hívta fel a figyelmet, hogy a mostani, első lakásbiztosítási kampányt továbbiak követik majd. Az alelnök tájékoztatása szerint szinte minden biztosító nyert a kampányon, hiszen tizenkét szereplő szerződésállománya nőtt, és csak kettőé csökkent. Az előzetes számokból ugyanakkor arra lehet következtetni, hogy a kampány nem hozott drasztikus átrendeződést a piacon, ami leginkább azzal magyarázható, hogy a négy domináns szereplő sikeresen meg tudta szólítani az ügyfeleket.

Az MNB alelnöke kiemelte azt is, hogy az átlagosnál erőteljesebb volt az érdeklődés a minősített fogyasztóbarát otthonbiztosítások iránt. 

A lakásbiztosítási kampány kiemelkedően sikeres volt, elérte célját, megmozgatta a piacot, növelte annak méretét és erősítette a fogyasztók pénzügyi tudatosságát

 – értékelt Kandrács Csaba.

Kovács Zsolt miniszteri biztos hangsúlyozta: korábban éves szinten 300-400 ezer lakásbiztosítási szerződésen változtattak az ügyfelek, most a kampány hatására egy hónap alatt több mint 461 ezer új, illetve megújított szerződést kötöttek. A következő hónapokban dolgoznak azoknak a lépéseknek a meghatározásán, amelyek segítenek abban, hogy a jövő évi kampány még sikeresebb legyen – tette hozzá.

A díjbevétel alakulása lakossági vagyonbiztosításoknál, éves
A lakásbiztosítások az egyik legfontosabb terméknek tekinthetők a magyarországi piacon, a díjbevétel tavaly már közelítette a 200 milliárdos szintet

A lakásbiztosítási kampány előkészületei – legalábbis az ügyfelek szempontjából – két hónappal ezelőtt kezdődtek meg: a biztosítók a vonatkozó kormányrendelet alapján február 15-ig értesítették az ügyfeleiket arról, hogy márciusban lehetőségük nyílik soron kívül új lakásbiztosítási szerződést kötni. Az ügyfelek a felmondást írásban juttathatták el a biztosítónak március 1. és április 2. között, majd – figyelemmel a felmondás időbeli hatályára – köthettek új szerződést.

A lakásbiztosítások a nem életbiztosítási üzletág egyik legfontosabb termékkörének tekinthetők. Az MNB adatai szerint 

a bő 190 milliárd forintnyi, lakossági vagyonbiztosításból származó díjbevétel a teljes üzletági torta 20,4 százalékát adta 2023-ban,

 amelynél csak a kötelező gépjármű felelősség biztosításoknak volt nagyobb – 32,7 százalékos részesedése.

A most bemutatott eredmények alapján megalapozottnak bizonyultak azok a várakozások is, amelyek a kampány második felére jósoltak nagyobb ügyfélaktivitást.