Az előzetes várakozások többségét jóval felülmúló eredményeket hozott a márciusi lakásbiztosítási kampány: a 285 ezer új szerződéskötés mellett 176 ezren vizsgáltatták felül a meglévő szerződésüket – jelentették be hétfői tájékoztatójukon a Magyar Nemzeti Bank és a Nemzetgazdasági Minisztérium vezetői.
Túri Anikó, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) közigazgatási államtitkára közölte: az előzetes adatok szerint
a kampányban összesen 461 ezer lakásbiztosítási szerződés mozdult meg, miközben a lakásbiztosítási penetráció 72-ről 74 százalékra emelkedett.
Az államtitkár szerint a várakozásokat felülmúló eredményekben a Magyar Nemzeti Banknak, a biztosítóknak és az alkuszoknak is jelentős szerep jutott, sikerült növelni a lakásbiztosításokkal kapcsolatos pénzügyi tudatosságot. A munka ugyanakkor – tette hozzá – nem állhat meg, egész évben napirenden kell tartani ezt a témát, és fejleszteni szükséges magát a kampányt is. Túri Anikó kiemelte: körülbelül egymillió ember átlagos értéken számolva 18 ezer milliárd forint értékű ingatlana áll most korszerűbb, jobb ár-érték arányú védelem alatt.
Túri Anikó elmondta: a kampány életre hívásának célja a családok vagyoni biztonságának elősegítése, fokozása volt. Magyarországon hagyományosan az ingatlan a legfontosabb vagyontárgy, ezért is szerette volna a kormányzat a lakásbiztosításhoz kapcsolódó pénzügyi döntésre felhívni a figyelmet. Kiemelt cél volt a verseny fokozása is a biztosítási piacon, ezt szintén teljesítette a kampány. A kedvező hatások már februárban érezhetők voltak, nőtt a verseny a biztosítók között – fejtette ki az államtitkár.
Kandrács Csaba, a Magyar Nemzeti Bank alelnöke arra hívta fel a figyelmet, hogy a mostani, első lakásbiztosítási kampányt továbbiak követik majd. Az alelnök tájékoztatása szerint szinte minden biztosító nyert a kampányon, hiszen tizenkét szereplő szerződésállománya nőtt, és csak kettőé csökkent. Az előzetes számokból ugyanakkor arra lehet következtetni, hogy a kampány nem hozott drasztikus átrendeződést a piacon, ami leginkább azzal magyarázható, hogy a négy domináns szereplő sikeresen meg tudta szólítani az ügyfeleket.
Az MNB alelnöke kiemelte azt is, hogy az átlagosnál erőteljesebb volt az érdeklődés a minősített fogyasztóbarát otthonbiztosítások iránt.
A lakásbiztosítási kampány kiemelkedően sikeres volt, elérte célját, megmozgatta a piacot, növelte annak méretét és erősítette a fogyasztók pénzügyi tudatosságát
– értékelt Kandrács Csaba.
Kovács Zsolt miniszteri biztos hangsúlyozta: korábban éves szinten 300-400 ezer lakásbiztosítási szerződésen változtattak az ügyfelek, most a kampány hatására egy hónap alatt több mint 461 ezer új, illetve megújított szerződést kötöttek. A következő hónapokban dolgoznak azoknak a lépéseknek a meghatározásán, amelyek segítenek abban, hogy a jövő évi kampány még sikeresebb legyen – tette hozzá.
A lakásbiztosítási kampány előkészületei – legalábbis az ügyfelek szempontjából – két hónappal ezelőtt kezdődtek meg: a biztosítók a vonatkozó kormányrendelet alapján február 15-ig értesítették az ügyfeleiket arról, hogy márciusban lehetőségük nyílik soron kívül új lakásbiztosítási szerződést kötni. Az ügyfelek a felmondást írásban juttathatták el a biztosítónak március 1. és április 2. között, majd – figyelemmel a felmondás időbeli hatályára – köthettek új szerződést.
A lakásbiztosítások a nem életbiztosítási üzletág egyik legfontosabb termékkörének tekinthetők. Az MNB adatai szerint
a bő 190 milliárd forintnyi, lakossági vagyonbiztosításból származó díjbevétel a teljes üzletági torta 20,4 százalékát adta 2023-ban,
amelynél csak a kötelező gépjármű felelősség biztosításoknak volt nagyobb – 32,7 százalékos részesedése.
A most bemutatott eredmények alapján megalapozottnak bizonyultak azok a várakozások is, amelyek a kampány második felére jósoltak nagyobb ügyfélaktivitást.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.