
Hazai piac: tízezer alatt az új autók száma – tarolt a magyarok kedvenc modellje
Májusban 9529 darab új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, vagyis három hónapot követően kilépett a tízezres tartományból az újautó-piac. Az ütemvesztés ellenére idén már több mint 56 ezer új jármű került itthon rendszám, 9,5 százalékos a növekedés a tavalyi viszontagságos év hasonló időszakához képest – derül ki a DataHouse legfrissebb adatközléséből.

Újautó-piac: ez történt itthon 2024-ben
A májusi eredményeket megelőzően
- januárban 8040,
- februárban 10 732,
- márciusban 12 895,
- áprilisban pedig 10 402 darab személygépjárművet értékesítettek itthon.
Áprilisban egyébként a meghatározó piacok mindegyike pozitív éves eredménnyel rukkolt elő: Spanyolországban 23,1 százalékkal több (92 ezer darab) új kocsit regisztráltak, mint egy évvel ezelőtt, de a többiek is jól húztak. A sorban következő
- németeknél 19,8 százalékos (243 102 darab),
- a franciáknál 10,9 százalékos (146 977 darab), míg
- az olaszoknál 7,7 százalékos (135 318 darab) bővülést mértek.
Az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezetének (ACEA) adatközlése szerint márciushoz hasonlóan áprilisban is mintegy 80 százalékkal nőtt a Magyarországon újonnan forgalomba helyezett, tisztán elektromos gépkocsik száma a megelőző év azonos hónapjához képest. A viszonylag alacsony darabszámokat produkáló Ciprus és Málta mellett csak Dánia előzte meg az áprilisi magyar mutatót. Az uniós átlagos gyarapodásnak ráadásul több mint ötszöröse volt a hazai.

Suzuki: továbbra is az élen a „mi autónk”
Orbán Viktor miniszterelnök hétfőn a Karmelita kolostorban tárgyalt Szuzuki Tosihiróval, a japán Suzuki Motor Corporation elnök-vezérigazgatójával. E találkozó is jól mutatja, hogy a japán márka és annak esztergomi gyára mennyire fontos a magyar gazdaság számára. A Suzuki-vezér másnap Esztergomba látogatott, ahol Maszato Acumi vezérigazgató és Novák Gyula gyárigazgató vezetésével végigjárta az üzemegységeket. Ezután egyeztetett a magyarországi vezetőséggel, majd beszédet és köszönetet mondott a Suzuki csoport egyetlen európai gyárában dolgozó kollégáknak.
Márpedig az év első öt hónapjára vonatkozó eladási adatok alapján az élen továbbra is a Suzuki áll a magyar újautó-piacon, megelőzve honfitársát, a biztonsági botrányba keveredő Toyotát, valamint a cseh Skodát. Ahogy arra cikkében a Totalcar is rámutat: e három márka fölényét jelzi, hogy
minden harmadik eladott személygépkocsi Magyarországon hozzájuk tartozott
az év első öt hónapjában.
Megint a Vitara nyert – és már az ára is ismert
Suzuki-uralom jellemzi a modellek közötti versenyt is, bár az éllovas Vitara és az immár harmadik helyezett S-Cross közé ezúttal beékelődött a „flottabajnok” Skoda Octavia.
A ráncfelvarráson átesett Vitara akciós alapára amúgy 7,8 millió forint,
ezért cserébe 129 lóerős, 1,4 literes, mildhibrid turbómotort kapunk, hatfokozatú, kézi váltóval, elsőkerék-hajtással.
A Vitara GLX-csúcsváltozat összkerékhajtással, panorámatetővel és kéttónusú fényezéssel pedig 8,93 millió forint – írja a Vezess.
A modellrangsor dobogósai az újonnan eladott kocsik 18 százalékát fedik le.
Mi a helyzet a használtautó-piacon?
Az általános piaci környezet ugyan továbbra is számos bizonytalanságot hordoz, de az év eleji lendületet látva egyre nagyobb esély látszik arra, hogy 2024-ben az éves csúcs is megdőljön a magyar használtautó-piacon. Az eddigi csúcsértéket 2022-ben 825 ezer személyautó adásvétele jelentette.
Itt az alsó középkategória legnépszerűbb modelljei
- az Opel Astra,
- a Ford Focus és
- a Volkswagen Golf.
A kisautók listáját
- magasan a Suzuki Swift vezeti, megelőzve
- az Opel Corsát és
- a Volkswagen Polót.
A felső középkategóriában az első három sorrendje pedig a következő:
- Volkswagen Passat,
- Skoda Octavia, valamint
- BMW 3-as széria.




