
Használt elektromos autó: eljött az áttörés, milliókat lehet most spórolni a magyar piacon – lista
A Használtautó.hu adatai szerint egy év alatt nagyot csökkent a használt elektromos autók átlagára, ennek köszönhetően az sem meglepő, hogy több mint másfélszeresére nőtt a legnépszerűbb modellekkel kapcsolatos érdeklődések száma is – közölte a Világgazdasággal a magyar piac egészét hirdetésszámban és megtekintésben lefedő portál.

Az oldal adatbázisából kiderül, hogy 2023 és 2024 szeptembere között összesen 96 ezer telefonos érdeklődést indítottak a 10 legnépszerűbb e-autó kapcsán, ami több mint másfélszeres növekedés az előző év adataihoz képest.
Ennek legfőbb oka pedig nem más, mint a drasztikus árcsökkenés:
a népszerűségi rangsort vezető BMW i3-asnak például több mint 2,5 millió, egy Nissan Leafnek megközelítőleg 1,5 millió, egy Tesla Model 3-nak pedig több mint 5 millió forinttal csökkent ez idő alatt az átlagára.
„Az áresés az új autók piacán tapasztalható keresletcsökkenéssel és a vámháborúval is összefüggésben van, de az egyértelműen látható, hogy immár a használt piacra begyűrűzve az érdeklődők számára is komoly hatással volt” – mondta Horváth András, a Használtautó.hu autópiaci szakértője, hozzátéve: az adatok alapján külön kiemelendő, hogy
- a top 10-ben található, átlagosan alig 3 évesnél idősebb használt személygépkocsikból
- összesen most mintegy 10 ezer darab, vagyis
- az előző évhez képest 25 százalékkal nagyobb kínálat található a portálon.
A Világgazdaság már többször írt az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány egyik tanulmányáról, amely arra a megállapításra jutott, hogy
a magyar lakosság kétharmada szeretne e-autót, de csak tízezer eurót (mostani árfolyamon 3,97 millió forint) költene rá.
Az utóbbi azt jelenti, hogy a jelenlegi kínálat még középtávon sem fog találkozni a kereslettel a kínai elektromosautó-gyártás, nevezetesen a Szegeden óriásüzemet építő BYD hazai megtelepedése nélkül.
Használt elektromos autót venne? – így hat az árra az akkumulátor
Minél nagyobb az e-autó futásteljesítménye, feltehetően annál gyengébb az akkumulátora. A használt elektromos autók aksiteljesítményének csökkenése ugyanakkor attól is függ, hogyan töltötték a járművet. A használt piacon a Tesla Model 3 viszi a prímet, a magyarok többsége ugyanakkor BMW i3-t venne, már ha lenne erre pénze – egy felmérés szerint ugyanis mindössze négymillió forintot költene erre.




