A futásteljesítmény az egyik legfontosabb mutatója egy jármű elhasználódásának, ezért különösen fontos szerepet játszik sok autóvásárló döntésében. Ez a mérőszám azonban nem mindig pontos, különösen a régebbi autók esetében. A kilométer-számlálót, amely arra szolgál, hogy a jármű teljes élettartama alatt megtett távolságot mérje, gyakran veszik célba a csalók, akik a műszer visszatekerésével megtévesztik a vásárlókat – közölte a CarVertical.
Az autóipari adatszolgáltató cég szerint
Magyarországon a kilométeróra-visszatekerések száma ugrásszerűen megnő, amint egy autó túllépi a 200 000 megtett kilométert.
Összességében a kilométeróra-manipuláció lényegesen gyakoribb, amikor egy jármű átlépi a 200 000 kilométeres határt. A carVertical adatai szerint a 200 000 és 250 000 kilométer közötti futásteljesítményű autók 7,1 százalékánál derült ki, hogy módosították a kilométerórát.
Összehasonlításképpen, ebben a tartományban több mint háromszor nagyobb az esélye annak, hogy visszatekert kilométerórájú autót vásárolunk, mint alacsony futásteljesítményű (0–50 000 km) járművek esetében.
Az 50 000 és 100 000 kilométer közötti futásteljesítményű autóknál a kilométeróra-módosítások aránya csak kismértékű emelkedést mutatott a 0 és 50 000 kilométert megtett autókéhoz képest: 2,2 százalékról 2,6 százalékra nőtt. A manipulációk aránya 100 000 és 150 000 kilométer között 3,3 százalék volt, míg a 150 000–200 000 kilométer közötti futásteljesítményű járműveknél 4,5 százalékot ért el. A 250 000 kilométeres határ átlépése után azonban ez az arány hirtelen megugrott, és elérte a 10,2 százalékot.
A tendencia a továbbiakban is erőteljes növekedést mutatott: a kilométeróra-manipulációk aránya a 300 000–350 000 kilométert megtett járműveknél 12,4 százalék volt, míg a 350 000–400 000 kilométert futott autóknál 19,3 százalékra emelkedett. A vizsgált járművek között az 500 000 kilométert meghaladó futásteljesítményű autók esetében az arány több mint másfélszeresére nőtt (30,7 százalék), ami azt jelzi, hogy ebben a futásteljesítmény-tartományban hozzávetőleg minden harmadik autó visszatekert kilométerórával kerülhet a piacra.
Egyre több vásárló dönt úgy, hogy még azelőtt ellenőrzi a kiválasztott jármű történetét, mielőtt közelről megtekintené, ezzel elkerüli a kockázatát annak, hogy sérült autót vásároljon
– mondja Matas Buzelis, a carVertical kommunikációs vezetője.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.