BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Indianapolis,-,May,19,,2024:,Tesla,Model,Y,Ev,Electric

Trónfosztás jöhet a vállalati e-autó pályázaton

A hazai vállalkozások jövő tavaszig igényelhetnek járművenként 2,8–4 millió forint állami hozzájárulást tisztán elektromos járművek beszerzéséhez: a hazai cégek a Tesla és a BYD modelljeit kedvelik a legjobban.

Hetek óta zárult az olló a 30 milliárd forintos támogatási program két legnépszerűbb típusa között. A mai adatok szerint a Tesla Model Y 487 darabnál felzárkózott a BYD ATTO 3 mellé a holtversenyes első helyre. A Szegedre települő kínai gyártó márkaszintű összesítésben még mindig toronymagasan vezeti a pályázati rangsort – közölte az Energiaügyi Minisztérium.

Indianapolis,-,May,19,,2024:,Tesla,Model,Y,Ev,Electric
Tesla-BYD párharc az elektromos autók piacán / Fotó: Shutterstock

A hazai vállalkozások jövő tavaszig igényelhetnek járművenként 2,8–4 millió forint állami hozzájárulást tisztán elektromos személygépkocsi, kisteherautó vagy kisbusz beszerzéséhez. A program jóvoltából a hazai zöldautó-állomány bővülése idén folyamatosan az európai élmezőnybe tartozik: a januártól–novemberig tartó időszakban közel 20 ezer darabbal nőtt a flotta.

A leginkább klímabarát járművekből mostanra több mint 68 ezer fut a hazai utakon. A februárban indult programban támogatást igénylő cégek körében a legkeresettebb típus hosszú ideje a BYD ATTO 3. A legfrissebb összesítés szerint azonban az eddigi második Tesla Model Y beérte legnagyobb vetélytársát. 

A vállalatok kétszáznál több darabot vásárolnának még a Volvo EX30 (362), a BYD Seal (341), a BYD Dolphin (285), a Tesla Model 3 (277) és a Cenntro Logistar 100 (209) típusokból is. A kínai márka közel 1300 (1292) igényelt járművel magabiztosan őrzi első helyét a márkák sorrendjében. Az ebben az összevetésben második Tesla csak 

nagyjából feleannyi egységgel ezüstérmes jelenleg (766). 

Ahogy típusokból, úgy a márkák közül is heten jutottak el legalább 200 darabig: a két éllovas mellett a Volvo (407), a Hyundai (331), a Cenntro (243), a Nissan (212) és a Volkswagen (200).

A vállalati program több fontos mérföldkő előtt áll: a beérkezett támogatási igények hamarosan elérik a 20 milliárd forintot, a kérelmekben érintett személyautók száma pedig a négyezret. A legutóbbi utalásokkal a kifizetésekben érintett projektek és járművek száma is túllépte az ezret.

A részvételi feltételek október végi könnyítése érezhetően élénkítette az érdeklődést. Novemberben másfélszer több kérelem érkezett be, mint a megelőző hetekben, azonos arányban nőtt az igényelt darabszám és összeg is.

A tárca leszögezte: a jövő a zöldenergiáé. A kormány célzottan ösztönzi a termelését és a tárolását az otthonokban, az ipartelepeken és a gépjárművekben is. Az Energiaügyi Minisztérium két pályázatban összesen közel 60 milliárd forintot fordít a zöldautózás népszerűsítésére, feltételeinek javítására. A másik kiírás 28 milliárd forintos keretösszeggel a vidéki töltőhálózat fehér foltjainak felszámolását segíti.

Megszületett Európában az első vámmentes kínai elektromos autó

A kínai elektromos autókra kivetett, novembertől hatályos büntetővámok kérészéletűek lesznek, a megoldás ebben egyre közelebbinek látszik. Ettől függetlenül a kínai Chery elkészítette első vámmentes elektromos SUV-ját Spanyolországban, az Ebróval közös üzemében. Az uniós beszállítói arány gyors növelésével a termelést évi 150 ezer darabosra futtatják fel.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.