BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Jelentős megtakarítással kecsegtet a lakásbiztosítási kampány – ezekre kell figyelnünk

Márciusban ismét lehetőség nyílik az ingyenes biztosítóváltásra. A Magyar Nemzeti Bank felkészült a lakásbiztosítási kampányra.

Márciusban egy hónapon át ismét rendkívüli – biztosítón belüli vagy más társasághoz történő – átkötési lehetőség nyílik a lakásbiztosításoknál. Erről február 15-ig biztosítói tájékoztatót kellett kapniuk az ügyfeleknek – emelte ki csütörtöki közleményében a Magyar Nemzeti Bank (MNB).

IMG_2643 jegybank alapkamat
MNB
lakásbiztosítás
Az MNB felkészült a lakásbiztosítási kampányra / Fotó: Kallus György / Világgazdaság

A korábbi évekhez hasonlóan márciusban az ügyfelek – szerződéses évfordulójuk előtt – ismét ingyenesen köthetik át lakásbiztosításukat eddigi biztosítójuknál, vagy biztosítót is válthatnak, ha jobb minőségű szolgáltatást és/vagy kedvezőbb díjakat találnak. A biztosítók a lehetőségről február 15-ig a megszokott kommunikációs csatornákon (levélben, emailen stb.) értesítették ügyfeleiket. Aki felmondaná szerződését:

  • ezt biztosítójánál írásban,
  • neve, a biztosított ingatlan címe és kötvényszáma megadásával,
  • indoklási kötelezettség nélkül teheti meg március 1. és 31. között.

A módosított szabályozás szerint a szerződések április 30-ával szűnnek meg és az újrakötött szerződések fordulónapja a jövőben egységesen május 1-je lesz. A kampány célja a piaci verseny erősítése, a szolgáltatások átláthatóbbá és kedvezőbb ár-érték arányúvá tételének ösztönzése.

Az MNB felkészült a lakásbiztosítási kampányra

Az átkötési időszakra készülve a Magyar Nemzeti Bank honlapjának Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítási (MFO) és Pénzügyi Navigátor fogyasztóvédelmi oldalain és a közösségi médiában fogyasztóvédelmi kampányt indított az ügyfelek döntéseinek segítése céljából. Az ügyfelek kérdések és válaszok formájában, valamint az MNB Ügyfélszolgálatán és a vármegye székhelyeken elérhető Pénzügyi Navigátor tanácsadó irodákban is további részletes segítséget kaphatnak.

A jegybank ezen felül február végén számos biztosítónál és közvetítőnél próbavásárlásokkal ellenőrzi, hogy azok szerződéskötés előtt megfelelő tájékoztatást adnak-e ügyfeleiknek a lakásbiztosításokról, kellően felmérik-e ügyfeleik valós igényeit, illetve bemutatják-e nekik a Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítások (MFO) jellemzőit. A pénzügyi felügyelet tavalyi hasonló akciója ugyanis rávilágított arra, hogy a piaci szereplők egy része nem, vagy csak alig ismerteti a fogyasztóbarát konstrukciók előnyeit, illetve a független biztosításközvetítők olykor nem kellő számú ajánlatot mutatnak be az ügyfeleknek a döntéshozatalt megelőzően.

A magyarországi otthonbiztosítási piac 14 szereplője közül már 13-nál elérhető MFO szerződések átlagdíja mintegy 20 százalékkal kedvezőbb a piaci átlagnál. Az MNB pályázati rendszere alapján kialakított fogyasztóbarát otthonbiztosítások, amelyek önrész nélkül, digitális ügyintézéssel, egységesen megszabott kártípusokkal, szűkített kizárásokkal, illetve gyorsított kárkifizetéssel érhetők el.

A felügyelet összesítése szerint tavaly év végén a megkötött MFO-szerződések száma megközelítette a 93 ezret, amelyek összesen 5545 milliárd forintnyi ügyfélvagyont védtek.

A tavalyi lakásbiztosítási kampány során – amikor erősödött a verseny és átláthatóbbá váltak az ajánlatok – kiugróan nőtt a megkötött fogyasztóbarát otthonbiztosítási szerződések száma.

Tavaly sokan döntöttek a váltás mellett

A tavalyi átkötési kampány révén a 3 millió szerződést magába foglaló hazai lakásbiztosítási állomány bő 20 százalékát felülvizsgálták. A lakásbiztosítási díjak a kampány időszakában csökkentek, vagy azonos fedezet és díj mellett a biztosítók növelték kárkifizetéseiket, valamint szolgáltatási körüket. Összességében több mint 640 ezer szerződés mozdult meg a tavaly márciusi kampányban, és az eddigi intézményüknél újra szerződők mellett bő 300 ezren biztosítót is váltottak.

Az MNB a további átkötési kampányok ösztönzésére a biztosítóknak kiadott vezetői körleveleiben tavaly decemberben előírta, hogy 2026-tól – illetve részben már idén is – az ügyfeleknek küldendő kampánytájékoztatókban mutassák be a döntésekhez az ügyfélszerződések és az ingatlanok legfontosabb adatait. Ennek célja, hogy a szolgáltatók ne láncolják magukhoz parttalanul meghosszabbított szerződéses tartamengedményekkel a biztosítottakat, valamint az, hogy a közvetítők szólítsák meg a társasházakat is az olcsóbb, jobb minőségű szerződések megkötésére. Az MNB emellett a versenyképesség fokozására gyorsabban átárazhatóvá tette az MFO-kat is.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.