BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Temu letarolta a magyar online vásárlásokat

Kilőtt a magyar e-kereskedelem, tavaly nagyságrenddel többet vásároltunk az interneten, mint 2023-ban. Az online vásárlások körében a Temu vitte a prímet, az applikációja az internetes vásárlók harmadának telepítve van a telefonjára.

A magyar e-kereskedelem 2024-ben 1900 milliárd forintot meghaladó forgalmat ért el, ez csaknem 15 százalékos növekedés, melyből 17 százalékot, 330 milliárd forintot az import generált – derült ki a PwC Digitális Kereskedelmi Körkép kutatásból.

munch 
online vásárlás
temu
Online,Shopping,Customer,Point,And,Manage,Online,E-commerce,Business,Automation webáruház online vásárlás kamu vélemények
A Temuról rendeltek a legtöbbet tavaly a magyar online vásárlások alkalmával / Fotó: Shutterstock

Míg a belföldi online kiskereskedelmi forgalom csupán 10 százalékot tudott emelkedni, addig az import 17 százalékot. Az online rendelések negyede már automatákon keresztül jut el a vásárlókhoz.

A Temu a legnépszerűbb webáruház a magyar online vásárlók körében

A kutatás szerint a teljes forgalmon belül Temu dominál: a kínai óriás 2024-ben több mint 9 millió megrendelést teljesített mintegy 110 milliárd forint értékben, az aktív vásárlói bázisa pedig elérte az 1,8 millió főt. 

Az online vásárlók harmadának ott van a Temu applikációja a telefonján.

A vevők 77 százaléka az olcsóbb, kedvezőbb árak miatt vásárolt innen, de sokan a nagyobb választék, az egyszerű vásárlási folyamat és a magyar nyelvű weboldal miatt (is) őket választották.

Az elemzés szerint a hazai vásárlók árérzékenysége, a globális szereplők kedvező árai és szolgáltatási színvonala nagy nyomást helyeznek a magyar kereskedőkre, akik technológiai fejlesztésekkel, innovatív stratégiákkal és fokozott marketingtevékenységgel próbálják felvenni a versenyt.

A legtöbben még mindig az áru átvételekor, utólag fizetnek

A kutatás szerint a jelenleg is aktív 4,2 milliós magyar online vásárlói bázis három csoportba sorolható: 

  1. a ritkán vásárlók (31 százalék), 
  2. az eseti vásárlók (38 százalék) és 
  3. a rendszeres vásárlók (31 százalék). 

Az online rendelések 39 százalékát már bankkártyával vagy egyéb digitális fizetéssel egyenlítik ki, míg az utánvétes tranzakciók aránya 61 százalék. 

Csomagrendelés Magyarországon: hetekre megakadhat a kiszállítás – Kína az oka

Kína többhetes ünnepet tart, emiatt az onnan rendelt áruk később érkezhetnek meg Európába, így Magyarországra is. A holdújév január utolsó hetétől egészen február közepéig tart, ezalatt hetekre leállnak vagy alapjáraton működnek a gyárak és a vállalkozások. A tényleges kiszállítás emiatt a szokásosnál hosszabb ideig tarthat a csomagrendelést követően.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.