A magyar e-kereskedelem 2024-ben 1900 milliárd forintot meghaladó forgalmat ért el, ez csaknem 15 százalékos növekedés, melyből 17 százalékot, 330 milliárd forintot az import generált – derült ki a PwC Digitális Kereskedelmi Körkép kutatásból.
Míg a belföldi online kiskereskedelmi forgalom csupán 10 százalékot tudott emelkedni, addig az import 17 százalékot. Az online rendelések negyede már automatákon keresztül jut el a vásárlókhoz.
A kutatás szerint a teljes forgalmon belül Temu dominál: a kínai óriás 2024-ben több mint 9 millió megrendelést teljesített mintegy 110 milliárd forint értékben, az aktív vásárlói bázisa pedig elérte az 1,8 millió főt.
Az online vásárlók harmadának ott van a Temu applikációja a telefonján.
A vevők 77 százaléka az olcsóbb, kedvezőbb árak miatt vásárolt innen, de sokan a nagyobb választék, az egyszerű vásárlási folyamat és a magyar nyelvű weboldal miatt (is) őket választották.
Az elemzés szerint a hazai vásárlók árérzékenysége, a globális szereplők kedvező árai és szolgáltatási színvonala nagy nyomást helyeznek a magyar kereskedőkre, akik technológiai fejlesztésekkel, innovatív stratégiákkal és fokozott marketingtevékenységgel próbálják felvenni a versenyt.
A kutatás szerint a jelenleg is aktív 4,2 milliós magyar online vásárlói bázis három csoportba sorolható:
Az online rendelések 39 százalékát már bankkártyával vagy egyéb digitális fizetéssel egyenlítik ki, míg az utánvétes tranzakciók aránya 61 százalék.
Csomagrendelés Magyarországon: hetekre megakadhat a kiszállítás – Kína az oka
Kína többhetes ünnepet tart, emiatt az onnan rendelt áruk később érkezhetnek meg Európába, így Magyarországra is. A holdújév január utolsó hetétől egészen február közepéig tart, ezalatt hetekre leállnak vagy alapjáraton működnek a gyárak és a vállalkozások. A tényleges kiszállítás emiatt a szokásosnál hosszabb ideig tarthat a csomagrendelést követően.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.