„Eredményesen tárgyaltam Gong Tao-val, a Kínai Népköztársaság magyarországi nagykövetével” – írta Nagy Márton a Facebookon.
A nemzetgazdasági miniszter a posztjában úgy fogalmazott, hogy
a Budapest–Belgrád-vasútvonal északi szakaszának finanszírozása leütve.
Korábban a Világgazdaság megírta, hogy összesen 160 kilométer hosszúságban, mintegy 800 milliárd forintból újítják fel a Budapest–Belgrád-vasútvonal magyarországi szakaszát.
Lázár János építési és közlekedésügyi miniszer közölte, hogy
2025 végén, 2026 elején várható a magyarországi szakasz átadása.
A beruházás által belföldön a távolsági vonatok egy órával rövidebb idő alatt tehetik majd meg az utat a magyar főváros és Kelebia között, illetve a budapesti elővárosi utasok is akár húszperces menetidő-csökkenéssel számolhatnak Kunszentmiklós-Tassig.
Ugyanakkor a vasútvonal elsődleges jelentősége nem a személyszállítás, hanem a cargo üzletág.
A fejlesztés Pireusz kikötőjéből teremt majd magas színvonalú, közvetlen összeköttetést az ázsiai áruk szállításához.
A Budapest–Belgrád-vasútvonal Pireusz kikötőjéből teremt majd közvetlen összeköttetést a kínai áruk szállításához.
A vasútvonal projektje nagyban hozzájárul, hogy Magyarország és Szerbia a régió közlekedési és logisztikai csomópontjává válhasson.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.