Budapest–Belgrád-vasútvonal: Kína újabb szakaszon állja a cechet
„Eredményesen tárgyaltam Gong Tao-val, a Kínai Népköztársaság magyarországi nagykövetével” – írta Nagy Márton a Facebookon.

A nemzetgazdasági miniszter a posztjában úgy fogalmazott, hogy
a Budapest–Belgrád-vasútvonal északi szakaszának finanszírozása leütve.
Korábban a Világgazdaság megírta, hogy összesen 160 kilométer hosszúságban, mintegy 800 milliárd forintból újítják fel a Budapest–Belgrád-vasútvonal magyarországi szakaszát.
Lázár János építési és közlekedésügyi miniszer közölte, hogy
2025 végén, 2026 elején várható a magyarországi szakasz átadása.
A beruházás által belföldön a távolsági vonatok egy órával rövidebb idő alatt tehetik majd meg az utat a magyar főváros és Kelebia között, illetve a budapesti elővárosi utasok is akár húszperces menetidő-csökkenéssel számolhatnak Kunszentmiklós-Tassig.
Ugyanakkor a vasútvonal elsődleges jelentősége nem a személyszállítás, hanem a cargo üzletág.
A fejlesztés Pireusz kikötőjéből teremt majd magas színvonalú, közvetlen összeköttetést az ázsiai áruk szállításához.
A Budapest–Belgrád-vasútvonal Pireusz kikötőjéből teremt majd közvetlen összeköttetést a kínai áruk szállításához.
A vasútvonal projektje nagyban hozzájárul, hogy Magyarország és Szerbia a régió közlekedési és logisztikai csomópontjává válhasson.


