A BioTechUSA nagy hangsúlyt fektet a hatékonyságnövelésre, a technológiai és termékfejlesztésekre, a stratégiai beruházásokra, valamint a belföldi piacvezető pozíció megtartására, emellett tovább terjeszkedik a külpiacokon is – hangzott el a cégcsoport sajtótájékoztatóján, melyen bemutatták éves jelentésüket.
Az összesen 1900 munkavállalóval és 4500 B2B partnerrel rendelkező BioTechUSA cégcsoport immár 103 országban van jelen 49 webshoppal és 328 üzlettel. A vállalat része
A vállalatcsoport a válságkezelés helyett stabil maradt a gazdasági nehézségekkel és geopolitikai konfliktusokkal terhelt 2024-es évben, amelynek során nemcsak megőrizte a megelőző évek növekményét, hanem előremutató beruházásaival és termékfejlesztéseivel a következő esztendők bővülését is előkészítette.
Magas bázisról vágott neki a 2024-es évnek a cégcsoport, miután 2021 és 2023 között a sorrendben 42, 29, majd 15 százalékos növekménnyel három év alatt megduplázta a forgalmát. Ahhoz, hogy megtarthassa ezt a versenyelőnyt az étrend-kiegészítők piacán, a beszerzéstől a gyártáson át az értékesítési csatornákig minden folyamatot optimalizálnia kellett, emellett értékteremtő beruházásokra és innovatív szemléletű termékfejlesztésre is szükség volt. Mindezek eredményeként a B2B és a B2C értékesítési adatokat összegezve
a vállalat végül 3,5 százalékkal, 93,7 milliárd forintra növelte az árbevételét.
Bár a növekedési ütem némileg lassult a korábbi évekhez képest, ez a vállalat eddigi történetét tekintve abszolút árbevételi rekordnak számít. A profitabilitás és a jövedelmezőség is megmaradt: az adózott eredmény során az egy évvel korábbi 7,17 milliárd forint után 7,77 milliárdot láthatunk, míg az EBITDA, vagyis a kamatok, adózás, értékcsökkenés és amortizáció előtti eredmény 10,47-ról 10,68 milliárd forintra nőtt.
A vállalat 2024-ben csaknem 6,5 milliárd forintot költött beruházásokra, technológiai innovációra és termékfejlesztésekre, melynek
egyik legfontosabb eredménye az évente 55 millió darab komplex proteinszelet előállítására alkalmas multilayer szeletsor.
A fejlesztésnek köszönhetően a BioTechUSA megtriplázza éves szeletgyártó kapacitását, mellette pedig egy új prémiumszelet- és egy új prémiumvitamin-családdal is piacra lép. Az európai szinten is egyedi fejlesztés mellett új shakerlogózó üzemet építettek, folytatták a munkavállalóik jólétét érintő szociális fejlesztéseket, valamint a gyártókomplexumaik energetikai modernizációját is, az utóbbinak köszönhetően a vállalat mindkét gyártókomplexumában az áramfelhasználás 30 százalékát biztosítja a jövőben zöldmegoldásokkal.
A BioTechUSA cégcsoport már évekkel ezelőtt piacvezető lett Magyarországon, és elérte azt a méretet, hogy a további érdemi növekedése elsősorban
az árbevétel 80 százalékát jelentő exporttevékenység eredményességén múljon.
Ennek megfelelően a terjeszkedés 2024-ben is tovább folytatódott, így öt új országban, Egyiptomban, Hondurason, Curacaón, Kambodzsában és Üzbegisztánban is megjelent a vállalat; a spanyol, francia, szlovák, román, izraeli és lengyel piacokon pedig két számjegyű növekményt ért el. A cégcsoportnál folyamatosan zajlott a fizikai expanzió is. A tavalyi évben 1,5 milliárd forintos invesztíció eredményeképp 31 új boltot nyitottak, így már 143 üzletük várja a vásárlókat a nemzetközi piacokon, a 185 magyar boltot is beleszámítva pedig 328-ra nőtt az üzleteik száma. Emellett az elmúlt évben azt is bizonyította a cégcsoport, hogy egy már meglévő – spanyol – piacon is lehet újat mutatni, amelyre az egész világ felfigyel: a régióban egyedülálló
globális együttműködési megállapodást írtak alá a világ egyik legpatinásabb futballklubjával, az FC Barcelonával.
Amellett, hogy piacra léptek az első Barcelona signature termékükkel, a katalánkrém-ízű Iso Whey Zeróval, 2025-től már az FC Barcelona klasszisa, a világ egyik legjobb középpályása, Pedri egyénileg is csatlakozott a vállalat márkanagyköveti csapatához.
Világszenzáció: magyar vállalat lett a Barcelona focicsapatának globális partnere
Többéves együttműködést kötött a BioTechUSA cégcsoport a világ egyik legnagyobb szurkolótáborával rendelkező sportklubjával, az FC Barcelonával. A hosszú távú partnerség keretében a magyar tulajdonban lévő vállalat látja el az FC Barcelona férfi és női első csapatát sport-táplálékkiegészítő termékeivel a fehérjéktől, a vitaminokon át a regenerációt támogató készítményekig.
„A megváltozott körülmények 2024-ben alaposan megrángatták az étrend-kiegészítők piacát is. Jó példa erre, hogy ismételten szembe kellett néznünk az elszálló alapanyagárak és az infláció kihívásával, különösen a fehérjebeszerzés terén, de bátran támaszkodhattunk a meglévő tudásunkra” – kezdte értékelését Lévai Bálint vezérigazgató, társtulajdonos. „A csökkenő növekmények korában is nyereségesek maradtunk, köszönhetően annak, hogy a célzott beruházásainkon túl optimalizálással és tőkelekötéssel sikerrel vettük az akadályokat. Sajnos a piac jelentősen felhígult, számos, alacsony árat és egyúttal alacsony minőséget kínáló konkurencia jelent meg, de mi a termékeink prémium jellegével kapcsolatban továbbra sem hozunk kompromisszumot” – tette hozzá.
Lévai Bálint kitért arra is, hogy a pandémia, illetve a háború viszontagságai sok mindenre felkészítették a BioTechUSA cégcsoportot: megedzették a csapatot, még hatékonyabbá, versenyképesebbé tették a belső folyamataikat, a szervezetük működését. Szükség is volt erre abban a környezetben, amelyben az emelkedő költségek nem ültethetők át maradéktalanul a fogyasztói árakba, ugyanakkor pozitív piaci hír, hogy töretlen fejlődésnek lehettek tanúi – a teljesség igénye nélkül – számos egyéb EU-s tagállamban, de a Balkán térség országaiban éppúgy dinamikusan növekedtek, mint a közel-keleti piacokon.
Az idei célokat azokhoz az iparági trendekhez illeszkedően fogalmazták meg a cégcsoportnál, amelyek szerint folytatódik az étrend-kiegészítők térhódítása, élen az impulzív és funkcionális termékekkel. A tervek között szerepel további digitális fejlesztések bevezetése, a termékportfólió bővítése és új piaci lehetőségek feltárása. Érkezik zászlóshajó termékük, az Iso Whey Zero eddigi legjobb verziója, valamint hydration és protein coffee jellegű termékek fejlesztésébe is belekezdtek. Az új technológiai beruházások révén a vállalat célja, hogy 2025-ben újabb növekedési szakaszba lépjen. A hosszú távú stratégia a nemzetközi piacokon való terjeszkedést és az innovatív, fenntartható termékek fejlesztését helyezi előtérbe. A cég folyamatosan figyeli a fogyasztói igényeket, és alkalmazkodik az iparági változásokhoz, hogy versenyképes maradjon a dinamikusan fejlődő táplálékkiegészítő piacon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.