Felmérés: brutálisan megemeli a hatékonyságot az AI használata
A Comline több mint 100 menedzsert kérdezett meg a mesterséges intelligenciához fűződő viszonyáról. Kiderült, egyre kevésbé gondolják, hogy az AI használata veszélyeztetné a humán munkaerőt. Emellett a tapasztalatok is kedvezőek: ahol bevezették, 50 százalékkal nőtt a munkavégzés hatékonysága, és a költségek is csaknem harmadával csökkentek.

Félelem után bizalom
2025-ben egyre kevesebben tartanak az AI munkaerőpiacra gyakorolt negatív hatásaitól. A korábbi félelmekkel ellentétben a vállalatok jelentős része már nem tekinti veszélyforrásnak az AI-t a munkaerőpiacon, ugyanis
a válaszadók harmada szerint az AI inkább pozitív hatással lesz a humán munkaerőre, és csupán 4 százalék gondolja úgy, hogy káros hatásai lehetnek.
Már meghaladtuk azt a kort, amikor a mindennapi munkánkat féltettük a mesterséges intelligenciától, inkább arra biztatják a vállalatvezetők a kollégákat, hogy naprakész tudásra tegyenek szert, ha hatékonyak szeretnének maradni
– tette hozzá Nagy Béla, a Comline Budapest vezető trénere a vállalat ötödik vezetői csúcstalálkozóján.
A felmérés adatai szerint az AI üzleti felhasználásának elsődleges területe: a marketing, az értékesítés és a HR, azaz a toborzás automatizálása is napirenden van.
A kutatás eredményei szerint a cégek számára a legnagyobb akadályt az AI alkalmazásában a szakértelem hiánya jelenti, a megkérdezettek több mint fele jelezte, hogy további képzésekre lenne szüksége az AI hatékonyabb üzleti felhasználásához. A Comline Budapest kutatása rámutat, hogy az AI már most is komoly versenyelőnyt biztosít: a válaszadók 52 százaléka szerint kulcsfontosságú tényező a piacon. A további fejlődéshez azonban elengedhetetlen a megfelelő tudás megszerzése, amit a vállalatok egyre sürgetőbb igényként fogalmaznak meg.