A Comline több mint 100 menedzsert kérdezett meg a mesterséges intelligenciához fűződő viszonyáról. Kiderült, egyre kevésbé gondolják, hogy az AI használata veszélyeztetné a humán munkaerőt. Emellett a tapasztalatok is kedvezőek: ahol bevezették, 50 százalékkal nőtt a munkavégzés hatékonysága, és a költségek is csaknem harmadával csökkentek.
2025-ben egyre kevesebben tartanak az AI munkaerőpiacra gyakorolt negatív hatásaitól. A korábbi félelmekkel ellentétben a vállalatok jelentős része már nem tekinti veszélyforrásnak az AI-t a munkaerőpiacon, ugyanis
a válaszadók harmada szerint az AI inkább pozitív hatással lesz a humán munkaerőre, és csupán 4 százalék gondolja úgy, hogy káros hatásai lehetnek.
Már meghaladtuk azt a kort, amikor a mindennapi munkánkat féltettük a mesterséges intelligenciától, inkább arra biztatják a vállalatvezetők a kollégákat, hogy naprakész tudásra tegyenek szert, ha hatékonyak szeretnének maradni
– tette hozzá Nagy Béla, a Comline Budapest vezető trénere a vállalat ötödik vezetői csúcstalálkozóján.
A felmérés adatai szerint az AI üzleti felhasználásának elsődleges területe: a marketing, az értékesítés és a HR, azaz a toborzás automatizálása is napirenden van.
A kutatás eredményei szerint a cégek számára a legnagyobb akadályt az AI alkalmazásában a szakértelem hiánya jelenti, a megkérdezettek több mint fele jelezte, hogy további képzésekre lenne szüksége az AI hatékonyabb üzleti felhasználásához. A Comline Budapest kutatása rámutat, hogy az AI már most is komoly versenyelőnyt biztosít: a válaszadók 52 százaléka szerint kulcsfontosságú tényező a piacon. A további fejlődéshez azonban elengedhetetlen a megfelelő tudás megszerzése, amit a vállalatok egyre sürgetőbb igényként fogalmaznak meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.