Ez Lázár Jánosék terve: több balatoni vasútállomást is elbontanak, hogy újat építsenek a helyükre
Hamarosan megkezdődhet a Balaton északi partján futó 29-es vasútvonal Szabadbattyán és Balatonfüred közötti szakaszának villamosítása és felújítása.

A projektben érintett nyolc vasútállomás korszerűsítésére és átépítésére írt ki tervpályázatot a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) – derül ki az uniós közbeszerzési adatokból.
A Magyar Építők cikke szerint a fejlesztéssorozat keretében a győztes ajánlattevő többek között elvégzi a szükséges állapotfelméréseket, megszerzi az építési engedélyeket és összeállítja a kivitelezési tervdokumentációt is.
A beruházásban átalakul nyolc balatoni állomás épülete:
- Balatonakarattyán egy 80 négyzetméteres,
- Csittényhegyen egy 110 négyzetméteres,
- Balatonkenesén egy 298 négyzetméteres,
- Balatonfűzfőn egy 574 négyzetméteres,
- Balatonalmádiban egy 643 négyzetméteres,
- Káptalanfüreden egy 319 négyzetméteres,
- Alsóörsön egy 1070 négyzetméteres,
- Aszófőn pedig egy 540 négyzetméteres épületet modernizálnak.
Emellett összesen több mint 100 férőhelynyi P+R parkoló korszerűsítési munkálatait is előkészítik.
az átalakítás miatt Balatonakarattya és Káptalanfüred vasútállomását is elbonthatják és a helyükre új épülhet.
Az előbbiről egy korábbi szakvélemény úgy fogalmazott, hogy építészeti szempontból nem képvisel értéket, az utóbbiról pedig a cikk megjegyzi, hogy az állapota jól láthatóan szörnyű, a tetőszerkezeten pedig ennek egyértelmű nyomai is látszanak.
A Lázár János miniszter az év eleji tízpontos vállalásában bejelentette, hogy a MÁV csoport összes mosdóját felújítják 2026. január elsejéig. Az építési és közlekedési miniszter elmondta,
a korábban már felújított mosdókat is átépítik: ez összesen ezer mellékhelyiséget jelent.
Lázár közölte, hogy a Mol-benzinkutak rendszeréhez hasonló megoldást vezetnek be:
a nagyobb pályaudvarokon a mosdók használata fizetős lesz, de a MÁV csoport utasai ingyen használhatják, akár applikációval, érvényes jeggyel vagy bérlettel.


