Hiába mentek nagyot a magyar e-kereskedők, a Temu állva hagyta őket
A helyi operációval is rendelkező tizenöt legnagyobb magyarországi e-kereskedő együttes forgalma 12,4 százalékkal 463,1 milliárd forintra nőtt tavaly, meghaladva a belföldi e-kereskedelem 9,7 százalékos növekedését – derül ki a PwC Magyarország Digitális Kereskedelmi Körkép kutatásából, amit csütörtökön hoztak nyilvánosságra Budapesten.

A toplista első 15 cége a belföldi e-kereskedelmi piac 29 százalékát hódította meg, a teljesített rendelések száma pedig egyetlen év alatt 43 százalékkal 12,1 millióra nőtt a Mastercard Magyarország szakmai partnerségével készült kutatás szerint. Az elemzés ugyanakkor felhívta a figyelmet arra, hogy a forgalmi rangsor csak a belföldi operációval rendelkező e-kereskedőket értékeli, miközben a kínai óriás,
a Temu magyarországi rendeléseinek száma 2024-ben mintegy kilencmillió darab volt, ami önmagában kiteszi a top 10 e-kereskedő teljes, együttes rendelési állományát.
Ők voltak a magyarországi e-kereskedelem királyai tavaly
A lista élén az Alza.hu váltotta az eMAG-ot, míg a második helyet a Kifli.hu webáruház, a harmadik helyet a Media Markt, a negyediket az IKEA, az ötödik helyet pedig a Tesco hódította el Cserjés-Kopándi Ildikó, a könyvvizsgáló vezető menedzsere szerint.
A gyorsan forgó fogyasztási cikkek (FMCG) online forgalmában az az első a Kifli.hu, a második a Tesco, a harmadik a Rossmann volt. A honlapon közöltek szerint e kategória 5. helyezettje, a Wolt Market érte el 2024-ben a legnagyobb, 50 százalék feletti növekedést az e-kereskedelmi piacon.
A tanácsadócég jelentése szerint a tavaly több mint ötmilliárd forintos árbevételt elérő magyar e-kereskedők száma 4 új szereplővel 17-re bővült. Összesített forgalmuk 211 milliárd forintot, rendelésszámuk 5,6 millió darabot tett ki. E kategória toplistájának dobogósai az Euronics, az Aqua és az iPon.
Madar Norbert, a PwC digitális kereskedelemért felelős vezető menedzsere elmondta, hogy a magyar online kereskedelem legnagyobb kihívásai az utóbbi években az erősödő versenyhelyzet, a kiszámíthatatlan árfolyam, az új vámok, valamint a limitált vásárlói réteg voltak.


