BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hiába mentek nagyot a magyar e-kereskedők, a Temu állva hagyta őket

A kínai webáruházon tavaly a magyarok több rendelést adtak le, mint a 10 legnagyobb hazai cégnél összesen. Ennek ellenére a hazai e-kereskedelem is szép növekedést ért el.

A helyi operációval is rendelkező tizenöt legnagyobb magyarországi e-kereskedő együttes forgalma 12,4 százalékkal 463,1 milliárd forintra nőtt tavaly, meghaladva a belföldi e-kereskedelem 9,7 százalékos növekedését – derül ki a PwC Magyarország Digitális Kereskedelmi Körkép kutatásából, amit csütörtökön hoztak nyilvánosságra Budapesten.

Az e-kereskedelem tavaly is hasított Magyarországon / Fotó: Andrey Popov / Northfoto

A toplista első 15 cége a belföldi e-kereskedelmi piac 29 százalékát hódította meg, a teljesített rendelések száma pedig egyetlen év alatt 43 százalékkal 12,1 millióra nőtt a Mastercard Magyarország szakmai partnerségével készült kutatás szerint. Az elemzés ugyanakkor felhívta a figyelmet arra, hogy a forgalmi rangsor csak a belföldi operációval rendelkező e-kereskedőket értékeli, miközben a kínai óriás, 

a Temu magyarországi rendeléseinek száma 2024-ben mintegy kilencmillió darab volt, ami önmagában kiteszi a top 10 e-kereskedő teljes, együttes rendelési állományát.

Ők voltak a magyarországi e-kereskedelem királyai tavaly

A lista élén az Alza.hu váltotta az eMAG-ot, míg a második helyet a Kifli.hu webáruház, a harmadik helyet a Media Markt, a negyediket az IKEA, az ötödik helyet pedig a Tesco hódította el Cserjés-Kopándi Ildikó, a könyvvizsgáló vezető menedzsere szerint.

A gyorsan forgó fogyasztási cikkek (FMCG) online forgalmában az az első a Kifli.hu, a második a Tesco, a harmadik a Rossmann volt. A honlapon közöltek szerint e kategória 5. helyezettje, a Wolt Market érte el 2024-ben a legnagyobb, 50 százalék feletti növekedést az e-kereskedelmi piacon.

A tanácsadócég jelentése szerint a tavaly több mint ötmilliárd forintos árbevételt elérő magyar e-kereskedők száma 4 új szereplővel 17-re bővült. Összesített forgalmuk 211 milliárd forintot, rendelésszámuk 5,6 millió darabot tett ki. E kategória toplistájának dobogósai az Euronics, az Aqua és az iPon.

Madar Norbert, a PwC digitális kereskedelemért felelős vezető menedzsere elmondta, hogy a magyar online kereskedelem legnagyobb kihívásai az utóbbi években az erősödő versenyhelyzet, a kiszámíthatatlan árfolyam, az új vámok, valamint a limitált vásárlói réteg voltak.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.