
Vigyázat, visszaéltek a Gondosóra és a Yettel nevével!
Nem létező tartozások befizetésére próbálták rávenni a csalók a Gondosóra és a Yettel Magyarország nevével visszaélve azokat, akiknek megtévesztő e-mail-üzeneteket küldtek – számol be az MTI a Yettel közlése alapján. Pedig A Gondosóra szolgáltatást minden 65 év feletti állampolgár ingyen használhatja, a szolgáltató ezért nem küld számlák befizetésre felszólító levelet.

A cél a bankkártyaadat megszerzése, a Gondosóra pedig ingyen van
A tájékoztatás szerint a csaló e-mailek célja, hogy nyomást gyakoroljanak a címzettekre, és rávegyék őket számlatartozásuk befizetésére. Az elkövetők ezzel a módszerrel a gyanútlan címzettek bankkártyaadatait próbálják meg kicsalni, hogy aztán nagy összegekkel terheljék meg a számláikat. A Yettel Magyarország felhívja mindenki figyelmét, hogy
- ne kattintson az ismeretlen e-mailekben található hivatkozásokra,
- ne adjon meg személyes vagy pénzügyi adatokat
- és törölje az ilyen üzeneteket.
Mint írja, aki észlelte, hogy áldozatául esett a csalásnak, haladéktalanul lépjen kapcsolatba a bankjával. A csaló e-mailek kapcsán nem történt adatvédelmi incidens, a csalók nem az érintett társaságok adatbázisait használják.
A Gondosóra szolgáltatója megtette a szükséges jogi lépéseket.
Túl szép ahhoz, hogy igaz legyen – mégis sokan bedőltek neki
Egy másik típusú csalássorozatról számolt be a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) a Facebookon. Mint írja, egyebek között babakocsi, iPad, tablet, Lego, VR-szemüveg, játékkonyha, PlayStation, okosóra szerepel azon népszerű termékek között, amelyeket szenzációs áron kínált online hirdetési oldalakon egy nő. Csakhogy a verhetetlen ajánlatok mögött a termékek sosem léteztek.
M. Kitti 2022 októberében döntött úgy, hogy mások hiszékenységéből próbál megélni. Online piactereken tűntek fel hirdetései, látszólag különböző eladóktól. Hiába azonban a különböző név, mögöttük ugyanaz az ember állt. A meghirdetett árucikkeket annyira vonzó áron tüntette fel, hogy az érdeklődők gyanútlanul csaptak le rájuk. Egy év alatt több mint 100 embert tudott rászedni.
Igyekezett kizárni a lebukás kockázatát
A vevőket gyorsan meggyőzte: a személyes átvétel kizárt, hiszen vidéken élő kisgyermekes anyuka, az utánvéttel pedig rossz tapasztalatai vannak.
Maradt az előre utalás – és ezzel kész is volt a csapda.
A gyanút eloszlatandó, hamis csomagfeladási bizonylatokat küldött, sőt az egyik futárcég nevével visszaélve még egy kamu e-mail-címet is létrehozott, és onnan tájékoztatta a vevőket az állítólagos kiszállítás állapotáról. Valójában minden levél M. Kittitől jött.
A pénzeket saját maga által nyitott 11 bankszámlára, illetve élettársa nevén vezetett további 2 számlára kérte. A csábító kamuhirdetésekre az ország minden szegletéből érkeztek jelentkezők, gyanútlan vásárlók, akik mit sem sejtve utalták el pénzüket egy sosem létező termékért. Sokan csak legyintettek a néhány tízezer forintos veszteségre. A legtöbben nem is sejtették, hogy amit ők egyszeri, balszerencsés esetnek hittek, valójában egy jól felépített csalássorozat része volt.
De a szálak egyre szorosabbra fonódtak.
A kamuprofilok, a megvezetett vevők, a nyom nélkül eltűnő csomagok, a hamis bizonylatok, a bankszámlák – minden összeállt.
Mire lekapcsolták, több mint négymillió forint cserélt gazdát.
A hatóságok végül 109 rendbeli csalással gyanúsították meg M. Kittit. A csalássorozat felderítéséért Varga István Krisztián r. főtörzsőrmestert, a BRFK X. Kerületi Rendőrkapitányság gazdaságvédelmi nyomozóját Terdik Tamás r. vezérőrnagy, Budapest rendőrfőkapitánya dicséretben és jutalomban részesítette.





