BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Magyarországon építi meg a legnagyobb gyárát a német autóipari óriás, egész Európában nincs párja: de ennek ára van, tömegével küldi kényszernyugdíjba a dolgozóit

A Mercedes-Benz nagy volumenű beruházást indíthat Kecskeméten, ahol háromezer új munkahely jöhet létre. Ezzel Kecskemét venné át a vezető szerepet a Mercedes európai gyárai között: éves szinten 300-400 ezer autó készülhet az alföldi városban.

Sajtóértesülséek szerint a Mercedes-Benz stratégiai döntést hozott: jelentős gyárbővítést indít Kecskeméten, amely a márka európai gyártási struktúrájában mérföldkövet jelenthet. Az új beruházás keretében 3 ezer új munkahely jön létre az üzemben, ahol jelenleg 4500 munkavállaló dolgozik – írja a Vezess.

Mercedes-Benz logo on a vehicle of the brand Magyarországon építi meg a legnagyobb gyárát a Mercedes, egész Európában nincs párja
Fotó: DPA Picture-Alliance via AFP

Ezzel Kecskemét veszi át a vezető szerepet a Mercedes európai gyárai között: éves szinten 300-400 ezer autó készülhet a kecskeméti gyárban, miközben Sindelfingen, Rastatt és Bréma kapacitása 200-200 ezer autóra csökkenhet. A lépéssel a Mercedes megduplázza Kecskemét részesedését a márka európai gyártásból: ez jelenleg 15 százalék, de a fejlesztéssel 30 százalékra emelkedhet.

A lap megjegyzi: az ipari fejlesztés az elektromos járművek gyártására koncentrál, 2026 második negyedévétől Kecskeméten indul az elektromos C-osztály és a következő generációs GLB kis SUV hibrid és elektromos változatának gyártása.  Ezzel párhuzamosan a CLA modell gyártása várhatóan megszűnik a kecskeméti üzemben. 

Bár Németországban várhatók elbocsátások, és visszafogják a termelést, Magyarországon a fejlesztések munkahelyteremtő hatása hangsúlyos. A Mercedes-Benz Németországban elsősorban az időszakos munkavállalók elbocsátására fókuszál, így a magyarországi fejlesztések nem veszélyeztetik az állandó dolgozók pozícióit. 

Mintegy 40 ezer németországi dolgozónak kínálnak korai nyugdíjazási lehetőséget, a pozíciótól és a munkaviszony hosszától függően akár félmillió eurós végkielégítést is kaphatnak, ha önként távoznak.

Hasít a BMW, a Mercedes lemaradt

A BMW a harmadik negyedévben jobban teljesített, mint a Mercedes: 514 620 saját márkás járművet adott el. Ha beleszámoljuk a Mini és a Rolls-Royce értékesítéseit, akkor összesen 588 300 autójuk talált gazdára a vizsgált időszakban, az utóbbi 8,8 százalékos, az előbbi 5,7 százalékos növekedésnek számít. A Mercedes ezzel szemben 525 300 autót adott el, ami 12 százalékkal kevesebb az előző évhez képest.

Piaconként vizsgálva az Egyesült Államokban a BMW kiemelkedően teljesített, 24,9 százalékos növekedéssel 297 247 autót adott el, míg a Mercedes 17 százalékos csökkenéssel csupán 70 800-at. Kínában mindkét márka csökkentette eladásait, a Mercedes 27 százalékkal, a BMW 11 százalékkal, s egyik sem tudott érdemi nyereséget elérni. 

Európában viszont mindkét gyártó növekedett: a Mercedes 2 százalékkal, a BMW pedig 9,3 százalékkal tudta emelni értékesítését. Az elektromos és hibrid járművek terén a BMW vezet, habár kismértékű visszaesést könyvelt el, mégis 102 864 elektromos autót adott el, szemben a Mercedes 42 600 darabjával.

A 2025-ös év alapján úgy tűnik, a BMW vezető szerepben van a piacon, de a Mercedes erős újdonságokkal készül, mint a GLC with EQ Technology és a frissített CLA modellek, amelyek új lendületet hozhatnak a márkának. A BMW pedig az új iX3 modellel és az új Neue Klasse platformmal igyekszik megtartani előnyét.

Gyülekeznek a gondok Kína egyik vezető autógyártójánál: megszólalt a vészcsengő az MG-nél - de valahogy nem akarják meghallani
Kína legnagyobb autógyártójánál furcsa dolgok történnek. A SAIC árfolyama a vártnál gyengébb teljesítménye ellenére repeszt, az állami hátterű vállalat befektetői szemmel nézve roppant túlértékelt. Az MG révén Európa legnépszerűbb kínai autóit gyártó sanghaji óriáscég jövője is tartogat még meglepetéseket.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.