A magyar online divatpiacot mára a német Zalando, az About You, a Bonprix és a lengyel Answear uralja. Ezek a ruhawebshop-platformok határokon átnyúló módon működnek, magyar cégeik nincsenek, mégis meghatározzák az árakat, a kampányokat és a vásárlási ritmust. A Zalando 2024-ben több mint 15 milliárd eurós forgalmat bonyolított, az About You átlépte a kétmilliárdos bevételi küszöböt, a Bonprix 1,5 milliárd körül zárt, míg a lengyel Answear regionális terjeszkedésben erősít – írja az Origo.
Mindegyik vállalat külföldről szolgálja ki a magyar vevőket: logisztikai központjaik Lengyelországban és Szlovákiában működnek, mégis 2–5 munkanap alatt kézbesítenek. A fogyasztói panaszkezelés magyar nyelvű és viszonylag rendezett, bár a szerződéses partnerek mind külföldi jogi személyek. Ingyenes visszaküldés az About You-nál és a Zalandónál alapértelmezett, az Answearnél feltételekhez kötött, a Bonprix-nél viszont a vevő fizeti a postaköltséget.
A Gazdasági Versenyhivatal 2023-ban már vizsgálódott: a CCC, az Answear és az About You árkommunikációját kifogásolta, mivel az akciós árak feltüntetése nem mindig volt szabályos. Bár a cégek javítottak gyakorlatukon, a hatóság hangsúlyozza: a tudatos fogyasztói magatartás elengedhetetlen az átláthatósághoz. A piacon közben új kihívó is megjelent: a kínai Shein, amely extrém alacsony áraival tarolja a fiatal, árérzékeny közönséget. Rövid távon komoly konkurenciát jelenthet, de az európai platformok – különösen a Zalando – a minőségre, garanciára és szolgáltatásra építve próbálják tartani pozíciójukat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.