BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kelet felől fúj a szél az online piacterek világában

A magyarországi online kiskereskedelmi szegmensnek is érdemes lehet megbarátkozni az alig tizenöt éve alapított Trendyolt nevével, a török vállalat ugyanis ennyi idő alatt az európai e-kereskedelmi piac akkora szereplőjévé nőtte ki magát, amellyel a versenytársaknak kell, a vásárlóknak pedig érdemes számolniuk. A Trendyolt sok magyar vásárló már ismeri, s úgy tűnik, a vállalatnak komoly tervei lehetnek régiónkban is.

Az e-kereskedelem világát néhány év alatt forgatta fel főként két nagy, kínai alapítású online piactér, a Temu és Shein. A kihívásra persze reagálniuk kellett a szektor nagy versenyzőinek is, például az Amazon saját térfelén, kínai kereskedőkkel együttműködve, hasonlóan olcsó árakat kínáló portállal vágna vissza a kihívónak. Eközben a Temu működési modelljét a vámháború és a kis értékű csomagküldés mint kiskapu bezárása kezdheti ki, mely viszont mostanra jókora szeletet harapott ki a hagyományos webáruházak forgalmából. Most a Trendyol lehet az új nagy játékos, melyre érdemes figyelni, és ha az Amazon Haulja a Temu esélyes kihívója, a török piactér a „sheingyilkos” lehet – írja cikkében az Origo.

trendyol
Török alapítású a Trendyol, mely Magyarországra is végez kiszállítást / Fotó: Shutterstock

Kelet felől fúj a szél a Trendyol esetében is

A lap a Trendyol kapcsán arról így, hogy a török vállalat 27 európai ország piacán van jelen, nemrég pedig Romániában nyitotta meg logisztikai központját. A magyar vásárlókat elsősorban divatruházati árucikkekkel próbálják megszólítani, valamint rövid, tíz munkanapos szállítási határidő vállalásával.

Működésükben a kínai online piacterek modelljét idézi az, hogy 

  • gyors, akár már néhány munkanap alatt teljesülő kiszállítást vállalnak, 
  • a piaci árak keretében értelmezve viszonylag olcsón.

A régióban a magyar vásárlókat elsősorban ruházati termékekkel, vizuálisan erős „akciós” üzenetekkel s persze az első vásárlóknak kínált pluszszolgáltatásokkal kívánják megszólítani.

Az Origo kitér rá, hogy a vállalat első Törökországon kívüli irodája 2022-ben nyílt meg Berlinben. 2023-ban már a kelet-közép-európai működés bővítése került a középpontba, 2024-ben pedig a csehországi, görögországi, magyarországi, illetve romániai erősítés után bejelentették, hogy 2025-ben regionális logisztikai bázist nyitnak Bukarestben és irodákat Romániában. A romániai jelenléten keresztül erősítenék regionális elkötelezettségüket, ennek részeként pedig Romániában több kereskedőt csábítanának felületükre. A Carrefourral már sikerült megállapodniuk, a vállalat termékkínálatából elsősorban a háztartási cikkek, a nem élelmiszer jellegű termékek árusítását és szállítását vállalata a Trendyol.

Globális bevételük 2023-ban meghaladta a 4,25 milliárd eurót.

Az Alibaba sejlik fel a Trendyol mögött

Miközben az isztambuli székhelyű vállalat török e-kereskedőként ismert, valójában szoros kínai kapcsolatokkal bír, tekintve, hogy egyik legfontosabb befektetője az Alibaba. Miként a Világgazdaság nemrég megírta, nemrég az Alibaba részéről arról beszéltek, hogy a törökországi online kiskereskedelem tovább nőhet, valamint eddig 1,4 milliárd dollár értékben ruháztak be az országban a Trendyolon keresztül.

További részleteket az Origo cikkében talál.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.