BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A MÁV nem halogatja tovább: újabb fővárosi vonatállomás újul meg

Megkezdődtek a fővárosi asútállomás régóta várt felújítási munkálatai. Kőbánya alsón közvetlen bejáratot nyitnak a Liget térnél.

„Kőbánya alsó: közvetlen bejáratot nyitunk a Liget térnél!” – közölte Hegyi Zsolt, a MÁV csoport vezérigazgatója a Facebookon.

Kőbánya-alsó pályaudvar MÁV
Kőbánya alsón közvetlen bejáratot nyitnak a Liget térnél / Fotó: Hegyi Zsolt vezérigazgató, MÁV csoport / Facebook

A vezérigazgató úgy fogalmazott, hogy végre megújul az állomás, ráadásul két ütemben. 

A munkálatok kedden megkezdődnek, és legkésőbb 2026 kezdetéig ideiglenes utasfolyosót építenek ki a Liget tér felől, hogy az építkezés alatt is keresztül lehessen haladni az állomáson. 

Azt is közölte, hogy ezt követően pedig végrehajtják a műemléki épület teljes megújítását.

„Kőbánya alsó megállóhely felvételi épülete évek óta zárva tart, a Liget téri kijárat hiánya pedig kényelmetlen kerülőre kényszeríti az utasokat. Ezt a helyzetet szünteti meg a mostani első ütem” – közölte Hegyi Zsolt.

Az ideiglenes utasfolyosón keresztül ismét átjárhatóvá válik az épület, de ezzel párhuzamosan már dolgoznak a második ütem előkészítésén is. 

„Célunk a teljes körű, műemléki értékeket megőrző rekonstrukció, az épület akadálymentesítése és az utasforgalmi tér újragondolása, illetve megújítása” – írta a MÁV csoport vezérigazgatója. 

Korábban a Világgazdaság megírta: a MÁV vállalta, hogy a Kőbánya-Kispest csomóponton, illetve Kőbánya alsón is elindulhatnak idén a felújítási munkálatok. 

A csoport előzetesen azt közölte, hogy megvalósulhat a Liget téri bejárat ideiglenes megoldással való megnyitása egy alagúton keresztül, illetve az év folyamán az állapotvizsgálat után folytatódik a teljes felújítás, beleértve az akadálymentesítést is.

A MÁV csoport elindította állomásmegújítási programját, amely 

  • 14 vármegyében 
  • több mint 30 helyszínt érintő állomásmegújítási programot indított el,
  • összesen 15 milliárd forintos keretből. 

Több nagy pályaudvar fejlesztéséhez azonban kizárólag magántőkét vonna be a magyar kormány

A Lázár János építési és közlekedési miniszter által tavaly bemutatott, a nagy pályaudvarok átalakításáról szóló koncepció kapcsán derült ki, hogy a magyar állam a kiválasztott befektetőkkel 99 évig üzemelteti majd a pályaudvarok ingatlanjait.

A Világgazdaság megkeresésére az építési és közlekedési minisztérium közölte, hogy hét kiemelt vasútállomás fejlesztésére érkeztek már pályázatok: a Keleti, Nyugati, Déli, Kelenföldi pályaudvar esetében, illetve a győri, debreceni és szegedi vasútállomásokra.

Google News Világgazdaság
A legfrissebb hírekért kövess minket a Világgazdaság.hu Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.