BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lerohanták az új diszkontüzletet a magyar vásárlók, ha Mere helyett Basket Plus is a neve

Megnyitott az első magyarországi Mere, azaz itteni, immár helyesírásnak megfelelő átírással megjelenő nevén az első hazai Basket Plus üzlet, az orosz hátterű Szvetofor csoport ultradiszkontüzlete. A tulajdonosi háttér alapján ténylegesen a vállalatcsoport szerb ágához tartozó első magyar Basket Plus üzlet Budapesten a Besence utcában nemcsak „ultrafapados” kialakítással, hanem azzal is felhívta magára a figyelmet, hogy egyes árucikkekből már a nyitást követő néhány nap alatt kifogytak a vásárlók érdeklődése miatt.

A Basket Plus iránti felfokozott érdeklődés több dolog miatt is figyelemre méltó. Az egyik az, hogy a Besence utcai üzlet Budapest külvárosában található, ami önmagában még nem irányjelzés, de az már az lehet, hogy a XVIII. kerület lakóövezetének szélén, főként ipari-kereskedelmi egységeket koncentráló övezetben helyezkedik el – írja helyszíni riportjában az Origo. A közelben egyébként Lidl, Aldi is található, s csak egy ugrás a soroksári Auchan és az azzal szemben álló pesterzsébeti Tesco. Másrészt az érdeklődés azért is figyelemre méltó, mert a vállalat nem csapott különösebb hírverést a nyitásnak. Mint az Origo a helyszínen megtudta, a környéken terítettek szórólapokat, és nem budapesti, regionális jellegű rádióban ment néhány hirdetésük is, de a vásárlói érdeklődést a közösségi média hatásának tulajdonítják.

Az első magyarországi Basket Plus áruházról készült felvétel, Besence utca, XVIII. ker.
Az első magyarországi Basket Plus áruházról készült felvétel / Fotó: Havran Zoltán

Basket Plus: teljesen „analóg” boltba kell az olcsó árakért zarándokolni

A lap által készített riportból kiderül, hogy Budapest távolabbi pontjairól is érkeztek vásárlók a XVIII. kerületben, de a boltban járt olyan vevő is, aki Szolnokról utazott fel kifejezetten a Basket Plus kedvééet. A cikkben közöltek szerint a vevők többsége elégedett volt a bolt áraival.

Az ultrafapados modell azonban nem csak a külsőségekről szól, vagy arról, hogy az áruk raklapokról, illetve ipari polcrendszerekről szedhetők a bevásárlókocsikba.

Hanem arról is, hogy nincsenek más láncoknál már látott digitális megoldások, beléptetőkapuk, önkiszolgáló kassza, az applikációról nem is beszélve.

A Basket Plus a kínálatban is megerősítette a Mere láncról kialakult képet, azaz a legtöbb termékcsoportból általában egyféle kapható az üzletben, ami épp annyira saját (fantázianevű) márkás terméket jelent, mint más láncok nem márkázott termékei. Vagy még márkát sem, mert például a hasábburgonya hasábburgonya, és akinek ez nem lenne elég, annak elég kézbe vennie az átlátszó zacskóba csomagolt terméket, aminek a csomagolásán csak a legszükségesebb információk találhatók, afféle kötelező minimumként.

Az Origo gyűjtése szerint néhány, árréscsökkentéssel érintett termék ára a következők szerint alakult:

  • alma kilónként 362 forintért kapható;
  • vöröshagymát kilós zsákban 289 forintért;
  • a tejből pedig UHT-t, 1,5 százalékos zsírtartalmút találtunk 279 forintért lehet vásásrolni.

A bolt iránti fokozott vásárlói érdeklődésről a Világgazdaság is beszámolt.

További részletek az Origó cikkében olvashatók.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.