
A kormány döntést hozott a repülőtéri gyorsvasútról – kiderült, mennyiért lehet rajta utazni
„2026 januárjában a nemzetgazdasági miniszter kiírja azt a koncessziót, amely repülőtéri gyorsvasútra vonatkozik” – mondta Gulyás Gergely a szerdai kormányinfón.

A miniszter elmondta, hogy a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér és a Nyugati Pályaudvar között mintegy 27 kilométeres szakaszon valósul meg a beruházás. „Állami forrásra nincs szükség, ez a koncesszió fenntartja saját magát, sőt a koncesszor fog díjat fizetni a magyar államnak” – tette hozzá.
A miniszterelnökséget vezető miniszter azt is mondta, hogy körülbelül hat év alatt készül el a beruházás.
„19 perc lesz a menetidő a repülőtér és a pályaudvar között. 5-10 perces gyakorisággal közlekednek majd a vonatok és mintegy 33 ezer fős napi utasforgalommal számolunk” – tette hozzá.
Gulyás Gergely beszélt az árazásról is:
3-4 ezer forint körül lesz, amely versenyképes lesz a taxi árakhoz képes.
„Az idei évben közel lesz a 20 millióhoz Ferihegy forgalma: ez újabb rekord és azt várjuk, hogy ez a vasút is hozzájáruljon ahhoz, hogy a megcélzott 30 milliós utasszámot minél előbb elérhessük” – mondta.
Októberben a nemzetgazdasági miniszter és az építési és közlekedési miniszter bejelentette, hogy korszerűsítik a repülőtér közlekedési kapcsolatait.
A vasút fejlesztésére egymilliárd euró jut, ennek keretében 27 kilométer vasút valósul meg Kőbánya és Monor között, így építik be az országos hálózatba a repülőtéri megállót. Az új gyorsvasút által akár Debrecenből vagy Győrből is elérhetővé válik a Liszt Ferenc.
Nagy Márton azt is bejelentette, hogy a reptéri kapacitást is bővítik,
a hármas terminál alapkövét 2026 márciusban tehetik majd le.
Lázár János elmondta, hogy egymilliárd eurót költenek a hármas terminál, valamint 500 millió euró a közútfejlesztésre. Kérdésre válaszolva a miniszterek elmondták, hogy a hármas terminál 2034–2035-re készülhet majd el, valamint a vasút építése is ekkor fejeződhet be.




