Azon állandó kísérletnek, hogy világot átölelő vállalatok ereje is globálissá váljon, jószerével már csak a versenyhivatalok szabnak gátat. Beavatkozásaikkal esélyt adnak a konkurenseknek, kisebb szereplőknek is életben maradni, erősödni. Szabályozó hatásukra vezethető vissza az is, amikor a (monopolcégektől mesterségesen megszabadított) piac kényszeríti a vállalatokat bizonyos területeken zsugorodásra, vagyis érdekeltségeladásokra és -összevonásokra, költségcsökkentésekre.
Az energiaipar féken tartott globalizációja rövidesen elérheti a közép-európai cégeket is -- jósolják a szakmabeliek. A térség nemzeti "olajóriásait" ugyanis már szinte minden égtáj felől csak náluk nagyobb versenytársak veszik körül. Régi vélemény maguk az érintettek között is, hogy egyszerre túl sok egy csárdában a Mol, az OMV, a Slovnaft, az INA és a Rompetrol. A Mol--Slovnaft ügylet így ezen a -- valódi nagyok szemszögéből átmeneti -- helyzeten nem is oldott sokat. Inkább csak a kezdetét jelentette a térség egységes szénhidrogénipara kialakulásának. Néhány hónapja ugyan pletykák szintjén felmerült, hogy a Shell érdeklődik a magyar olajtársaság megvétele iránt. Ezzel a Mol kikerült volna a fenti körből, ám az érintettek nem reagáltak, a történet elhalt. Talán nem is csoda: megfigyelők szerint ugyanis a közép-európai olajcégek még túl kicsik ahhoz, hogy a világ óriásainak érdemes lenne integrálásukkal bíbelődni. Inkább kivárják, amíg az említett társaságok egyesülve, egymást felfalva igazi, megvásárlásra érdemes falattá nőnek, elvégezve egyben a megújulás, a profiltisztítás, a leépítések fájdalmas és költséges munkáját is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.