A 2010-es Argentínát és Chilét átszelő útvonal sok kihívást tartogatott. Az újév első napján 52 kamion vágott neki a versenynek, 16 nappal később mindössze 28-an értek célba. A versenyzőknek az Andokban közel 5000 méteres szintkülönbséggel, a világ legszárazabb területén, az Atacama sivatagban hatalmas homokdűnékkel kellett megküzdeniük.
A Rába éppen ilyen extrém igénybevételekre, nem közúti alkalmazásokra fejlesztette ki új, MAXS névre hallgató futómű családját, amely az amerikai és az európai piacon már védjegyoltalmat élvez. A győri futóművek már most értékes referenciákkal bírnak, különböző terepeken, szélsőségesen eltérő viszonyok között bizonyítottak: Megtalálhatóak a magyar honvédség terepjáró tehergépjárműveiben, az amerikai piacon speciális alkalmazásokban. Rendkívül zord körülmények között, például az iraki és afganisztáni hadszíntéren is megállták a helyüket.
A cég az új piacokra (például Oroszország) történő bevezetést is megkezdte. A Rába a speciális futóművek terén több évtizedes gyártási és fejlesztési tapasztalattal rendelkezik, az elmúlt négy évben kétfokozatú off-road futóművekből közel 20.000 darabot értékesített. Mivel a nem közúti alkalmazásoknál számos egyedi igény jelentkezik, a Rába mérnökei olyan moduláris rendszert alkottak, ahol a főegységekből több mint 200 féle változat építhető.
A Dakar-rali ideális terep a fejlesztések tesztelésére. A versenyt követően a futóműveket Győrbe szállítják, a Rába szakemberei elvégzik a szükséges javításokat, illetve vizsgálatokat.