BUX 43,662.95
-1.10%
BUMIX 3,808.63
+0.43%
CETOP20 1,884.01
+0.01%
OTP 9,358
-1.70%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-0.29%
0.00%
ZWACK 17,500
+1.16%
0.00%
ANY 1,565
-0.95%
RABA 1,120
+1.82%
0.00%
+0.78%
0.00%
+1.43%
-1.17%
-6.53%
+0.90%
0.00%
+0.43%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,886
-2.30%
+0.39%
ALTEO 2,950
+3.51%
0.00%
+0.22%
0.00%
-5.08%
+0.80%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 45,600
-0.44%
+0.51%
+0.43%
-1.21%
-2.86%
+1.93%
+0.92%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
0.00%
NAP 1,190
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Világgazdaság

Sikerrel zárta a Dakart a Rába

Bár magyar versenyző nem állt rajthoz idén, született hazai siker a Dakaron. A Martin Macik nevével fémjelzett cseh kamion több mint 9 000 kilométer megtétele után a győri Rába által kifejlesztett és gyártott futóműveken negyedikként ért célba Buenos Airesben.

A 2010-es Argentínát és Chilét átszelő útvonal sok kihívást tartogatott. Az újév első napján 52 kamion vágott neki a versenynek, 16 nappal később mindössze 28-an értek célba. A versenyzőknek az Andokban közel 5000 méteres szintkülönbséggel, a világ legszárazabb területén, az Atacama sivatagban hatalmas homokdűnékkel kellett megküzdeniük.

A Rába éppen ilyen extrém igénybevételekre, nem közúti alkalmazásokra fejlesztette ki új, MAXS névre hallgató futómű családját, amely az amerikai és az európai piacon már védjegyoltalmat élvez. A győri futóművek már most értékes referenciákkal bírnak, különböző terepeken, szélsőségesen eltérő viszonyok között bizonyítottak: Megtalálhatóak a magyar honvédség terepjáró tehergépjárműveiben, az amerikai piacon speciális alkalmazásokban. Rendkívül zord körülmények között, például az iraki és afganisztáni hadszíntéren is megállták a helyüket.

A cég az új piacokra (például Oroszország) történő bevezetést is megkezdte. A Rába a speciális futóművek terén több évtizedes gyártási és fejlesztési tapasztalattal rendelkezik, az elmúlt négy évben kétfokozatú off-road futóművekből közel 20.000 darabot értékesített. Mivel a nem közúti alkalmazásoknál számos egyedi igény jelentkezik, a Rába mérnökei olyan moduláris rendszert alkottak, ahol a főegységekből több mint 200 féle változat építhető.

A Dakar-rali ideális terep a fejlesztések tesztelésére. A versenyt követően a futóműveket Győrbe szállítják, a Rába szakemberei elvégzik a szükséges javításokat, illetve vizsgálatokat.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek