A válság ellenére is bízunk a munkaadónkban
A 2009 október eleje és 2010 január vége között készített felmérés tanúsága szerint a megkérdezettek 25 százaléka „teljes mértékben elkötelezettnek” további 36 százalék pedig „többnyire/inkább elkötelezettnek” mondta magát. Vidéken a válaszadók 26 százaléka állította magáról, hogy „teljes mértékben elkötelezett”, szemben a budapestiek 24 százalékával.
Ami az egyes korosztályok megoszlását illeti, az ún. „baby boomer” generáció (a 48-65 éves korosztály) körében a magukat „teljes mértékben elkötelezettnek” vallók aránya 31 százalék, míg az ún. „X” generáció (a 30-47 éves korosztály) esetében ez az arány 24 százalék, az ún. „Y” generáció (a 18-29 éves korosztály) esetében pedig 23 százalék.
A felmérés további megállapítása, hogy a megkérdezettek 17 százalékát lojálisabbá tette a gazdasági válság, míg 24 százalékuk inkább lojalitása csökkenéséről számolt be, 59 százalék számára pedig a válság semmilyen efféle hatással nem járt.
A munkaadójuk iránt lojálisabbá vált munkavállalók szerint a változás a vezetés pozitív hozzáállásának, a jobb vagy legalábbis stabil fizetéseknek és a jó munkahelyi légkörnek köszönhető. A kevésbé lojális dolgozók elmondása szerint a változás az ő esetükben a vezetés nem megfelelő hozzáállásának és a csökkenő fizetéseknek az eredménye.
„Azok a munkaadók, akik nyíltan beszélnek alkalmazottaikkal a nehéz gazdasági helyzetről és mindent megtesznek annak érdekében, hogy gondoskodjanak róluk, jelentős bizalmi tőkét tudtak teremteni a dolgozók körében – kommentálta a felmérés eredményeit Jónás Anikó a Kelly Services ügyvzető igazgatója.


