Amikor 2009-ben visszaestek a megrendelések, kiderült, a meglévő ügyfelektől több megbízás nem várható. Beindult a gépezet: a túlméretes termékek szállításában – ami a fuvarozás 5 százalékát teszi ki Magyarországon – piacvezető a cég megerősítette az értékesítési csapatot, a marketinget felpörgették. Az értékesítők járták az országot, fuvarozáson kívül komplex szolgáltatást kínáltak. Tehették, hiszen a BauTrans másik üzletága – az osztrák anyacég szolgáltatásait követve – a daruzás és más, emelőtechnikai gépekkel munkavégzés, illetve ezek bérbeadása. Így most már egy cég végez minden, a túlméretes termékek fuvarozásához, s üzembe helyezéséhez kapcsolódó szolgáltatást: szét- és összeszerelnek, daruval gépre tesznek, elszállítanak. Ha itt nem lenne megfelelő szállítóeszköz, vagy megfelelő teherbírású daru, akkor az osztrák tulajdonos, a Felbermayr GmbH gépeit használják.
Sokan mondják, a külföldi tulajdonosok kiviszik a nyereséget. Nálunk ez nem így van – mondja Papp Zoltán. „Itt 2005-től mintegy 3 milliárd forintnyi beruházás valósult meg, leginkább speciális szállítóeszközöket, darukat vettünk.” Az ügyvezető igazgató most újra emelt fővel mehet a cégcsoport következő ülésére, ahol a 15 országban működő 40 cég teljesítményét értékelik. „2009-ig amolyan liblingek voltunk, futott a szekér. Az akkori zuhanás után most valószínűleg újra kedvencek lehetünk a hozzávetőlegesen 8 százalékos árbevétel-arányos nyereségünkkel. Lesz olyan cég, amely mínuszba került, de amelyik pozitív tartományban van, az se tudott ennyire nyereségesen dolgozni.”
„A válság egyszer véget ér, de a régi idők kényelmes tempója már soha nem tér vissza” – véli Papp Zoltán. 1996- 2008 között dőlt a munka, az sem volt ritka, hogy visszautasítottak egy-egy bonyolultabb, kevésbé nyereséges megrendelést. Ma ilyenre nem lehet példa. Sőt, a stratégiaváltás lényege, hogy mindent vállalnak, és kitalálják, hogy lehet megvalósítani. Ilyen munka volt, amikor a Terrorelhárító Központ telephelyére kellett egy repülőgéptörzset elszállítani. Egyedi szervezést, kivitelezést igénylő feladat volt, néha csak centiken múlott, hogy egy-egy híd alatt átférjenek, de sikerült, mivel ezt előzőleg lemérték, lemodellezték.