Összességében az itt előállított italok kétharmada készül magyar alapanyagból, és a Magyarországon forgalmazott Coca-Cola-termékek kilencven százaléka hazai gyártású – mondta el lapunknak Kerekes László, a cég országos kereskedelmi igazgatója. Ilyen a Naturaqua is, amely elsőként kapta meg a száz százalékban hazai alapanyagból, Magyarországon készült élelmiszerek jelzésére létrehozott Magyar Termék védjegyet – tette hozzá. A Coca-Cola HBC Magyarország Kft. kereskedelmi igazgatója a cég helyzetéről is beszélt. „Az elmúlt öt-nyolc évben jelentősen, átlagosan 25 százalékkal csökkent az üdítőitalok és a gyümölcslevek forgalma, amit egyrészt a kiskereskedelmi forgalom általános visszaesése, másfelől új termékek megjelenése magyaráz. Reménykedünk abban, hogy végre növekedésnek indul a hazai kereslet, ugyanakkor a stratégiánkat is a helyzethez igazítottuk. Egyfelől növelni tudtunk a kivitelt, amely tavaly 17 milliárd forintos forgalommal már meghaladta árbevételünk 20 százalékát, másfelől igyekeztünk szélesíteni a választékunkat. Amíg a kezdeteknél egy termékünk volt, ma már több mint negyven félét forgalmazunk” – mondta el.