Világgazdaság

A magyar termékek a Coop Rally középpontjában

Összesen több mint 2000 milliárd forintot termel évente és 50 ezernél is több embert foglalkoztat az a hetven élelmiszer-ipari cég, amely részt vesz az idei Coop Rallyn – mondta el Csepeli Lajos, a CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke Dunaharasztiban, a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. töltőüzeménél. Innen indult az ebben az évben nyolcadik alkalommal megrendezett szakmai roadshow, amelyen az üzletlánc partnerein kívül a fővédnökséget vállaló Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter is részt vesz.

Fazekas a rajt előtt rendezett sajtótájékoztatón elmondta: a találkozó célja a magyar élelmiszerek népszerűsítése. A tárcavezető emlékeztetett: tavaly adták át a dunaharaszti üzemben azt a gépsort, amelyen magyar alapanyagból állítanak elő almalét.

Összességében az itt előállított italok kétharmada készül magyar alapanyagból, és a Magyarországon forgalmazott Coca-Cola-termékek kilencven százaléka hazai gyártású – mondta el lapunknak Kerekes László, a cég országos kereskedelmi igazgatója. Ilyen a Naturaqua is, amely elsőként kapta meg a száz százalékban hazai alapanyagból, Magyarországon készült élelmiszerek jelzésére létrehozott Magyar Termék védjegyet – tette hozzá. A Coca-Cola HBC Magyarország Kft. kereskedelmi igazgatója a cég helyzetéről is beszélt. „Az elmúlt öt-nyolc évben jelentősen, átlagosan 25 százalékkal csökkent az üdítőitalok és a gyümölcslevek forgalma, amit egyrészt a kiskereskedelmi forgalom általános visszaesése, másfelől új termékek megjelenése magyaráz. Reménykedünk abban, hogy végre növekedésnek indul a hazai kereslet, ugyanakkor a stratégiánkat is a helyzethez igazítottuk. Egyfelől növelni tudtunk a kivitelt, amely tavaly 17 milliárd forintos forgalommal már meghaladta árbevételünk 20 százalékát, másfelől igyekeztünk szélesíteni a választékunkat. Amíg a kezdeteknél egy termékünk volt, ma már több mint negyven félét forgalmazunk” – mondta el.

A cég 1998 óta országos szintű beszállítója a Coop csoportnak. Ma már évente hatmilliárd forint értékben szállít az áruházlánc üzletei számára, ez 55 millió liternyi italt jelent. Tóth Géza, a CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója elmondta: a Coop üzleteiben kliencven féle Coca-Cola-termék kapható.

Magyar Nemzeti Bank (MNB) Közgép Őszi ülésszak Lakossági energia és üzemanyagárak Bajnai Gordon turizmus Környezetvédelem - Globalizáció Gyógyítás-finanszírozás NFÜ Költségvetés 2012-2013 Tőzsdei elemzések Orbán Viktor Elemzői vélemények A második Orbán-kormány energetika A KSH jelenti Reklám és Média Deviza- és árupiac NATO utazás Mol Botrányok a politikában Európai Unió Egyesült Államok martonyi jános ingatlanpiac Barack Obama MÁV infokommunikáció Egészségügy - Gyógyítás Adórendszer Magyarországon