BUX 43,099.47
+0.28%
BUMIX 3,809.92
-0.08%
CETOP20 1,820.32
+0.18%
OTP 9,216
+2.51%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-1.43%
+3.69%
ZWACK 17,350
-0.29%
0.00%
ANY 1,540
-0.96%
RABA 1,170
+2.63%
-0.98%
+2.19%
+1.35%
0.00%
OPUS 151.8
+1.20%
+5.26%
-0.26%
0.00%
0.00%
OTT1 149.2
0.00%
-0.45%
MOL 2,810
-1.82%
-0.52%
ALTEO 3,000
0.00%
0.00%
-0.22%
0.00%
0.00%
-1.07%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 45,600
0.00%
+1.01%
0.00%
-0.52%
-9.40%
-1.11%
-1.33%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,280
-6.29%
0.00%
NAP 1,230
0.00%
0.00%
-5.35%
Forrás
RND Solutions
Világgazdaság

A magyar termékek a Coop Rally középpontjában

Összesen több mint 2000 milliárd forintot termel évente és 50 ezernél is több embert foglalkoztat az a hetven élelmiszer-ipari cég, amely részt vesz az idei Coop Rallyn – mondta el Csepeli Lajos, a CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke Dunaharasztiban, a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. töltőüzeménél. Innen indult az ebben az évben nyolcadik alkalommal megrendezett szakmai roadshow, amelyen az üzletlánc partnerein kívül a fővédnökséget vállaló Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter is részt vesz.

Fazekas a rajt előtt rendezett sajtótájékoztatón elmondta: a találkozó célja a magyar élelmiszerek népszerűsítése. A tárcavezető emlékeztetett: tavaly adták át a dunaharaszti üzemben azt a gépsort, amelyen magyar alapanyagból állítanak elő almalét.

Összességében az itt előállított italok kétharmada készül magyar alapanyagból, és a Magyarországon forgalmazott Coca-Cola-termékek kilencven százaléka hazai gyártású – mondta el lapunknak Kerekes László, a cég országos kereskedelmi igazgatója. Ilyen a Naturaqua is, amely elsőként kapta meg a száz százalékban hazai alapanyagból, Magyarországon készült élelmiszerek jelzésére létrehozott Magyar Termék védjegyet – tette hozzá. A Coca-Cola HBC Magyarország Kft. kereskedelmi igazgatója a cég helyzetéről is beszélt. „Az elmúlt öt-nyolc évben jelentősen, átlagosan 25 százalékkal csökkent az üdítőitalok és a gyümölcslevek forgalma, amit egyrészt a kiskereskedelmi forgalom általános visszaesése, másfelől új termékek megjelenése magyaráz. Reménykedünk abban, hogy végre növekedésnek indul a hazai kereslet, ugyanakkor a stratégiánkat is a helyzethez igazítottuk. Egyfelől növelni tudtunk a kivitelt, amely tavaly 17 milliárd forintos forgalommal már meghaladta árbevételünk 20 százalékát, másfelől igyekeztünk szélesíteni a választékunkat. Amíg a kezdeteknél egy termékünk volt, ma már több mint negyven félét forgalmazunk” – mondta el.

A cég 1998 óta országos szintű beszállítója a Coop csoportnak. Ma már évente hatmilliárd forint értékben szállít az áruházlánc üzletei számára, ez 55 millió liternyi italt jelent. Tóth Géza, a CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója elmondta: a Coop üzleteiben kliencven féle Coca-Cola-termék kapható.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek