BUX 50,961.25
-2.68%
BUMIX 4,273.42
-0.99%
CETOP20 2,251.73
-3.61%
OTP 17,135
-4.62%
KPACK 16,800
0.00%
0.00%
-4.38%
-0.26%
-1.21%
ZWACK 16,500
-0.60%
0.00%
ANY 1,530
-0.65%
RABA 1,365
-1.80%
-2.18%
-1.63%
+2.72%
+1.57%
-1.79%
+6.33%
-0.47%
-1.52%
-1.71%
OTT1 149.2
0.00%
-2.07%
MOL 2,450
-0.97%
+2.33%
ALTEO 1,750
-1.13%
0.00%
+0.84%
EHEP 1,670
-5.92%
0.00%
-3.08%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+2.20%
-0.12%
+4.93%
0.00%
SunDell 39,000
0.00%
-4.84%
-2.22%
-2.87%
0.00%
+0.51%
-1.47%
Forrás
RND Solutions
Világgazdaság

Uraim, hajrá! – van fickós változat is

Az Adam-tulajdonosok zöme hölgy (70 százalék), az Opel törekvése pedig az, hogy az eddiginél több férfi kuncsaftot csábítson el.

Az Adam „fickós” változata egy látványos külső-belső elemekkel felvértezett miniautó. A Rocks a normál kivitelhez képest 49 mm-rel hosszabb. A 15 mm-rel megemelt futómű révén pedig a szabad hasmagassága eléri a 140 mm-t. Széria a 17 colos felni (18-asra is cserélhető). A futómű stabil, a kormányzás kellően direkt, a City üzemmód pedig parkoláskor emeli a rásegítés mértékét. Egy terepjárós köntösű típustól azonban több komfortot várnánk, az óriási felnik továbbította ütések sokat rontanak az összképen.

Az ezüstös első-hátsó lökhárítóbetétek és a fényezetlen műanyag elemek igen látványosak, az Opel formatervezői sikerrel jártak, ugyanis a bájos, lágy vonalakat néhány kiegészítővel eltolták a maszkulin jelleg felé. Új külső metálszínek, belső kárpitok jelentek meg, az egyedi variációk tárháza szinte végtelen. A Rocksnál széria a krómozott kipufogóvég, a vászontető. Utóbbi gombnyomásra 5 másodperc alatt nyílik ki, háromrétegű felépítése révén (középen neoprén bevonat) pedig nemcsak vízhatlan, hanem rendkívül jó zajszigetelő tulajdonságokkal is bír. A tető ugyan 140 km/órás tempóig elektromosan mozgatható, de 90 felett elég huzatos a kabin. Az egyediség jegyében a vászonkapucni fekete vagy sötétbarna. A négyszemélyes kabin a valóságban 2+2 ülésesként kezelendő – felnőtteket hátra csak rövid távon ültessünk. A csomagtér miniautós, két, repülőre felvihető kabinpoggyász kitölti a 170 literes teret. A raktér az 50:50 arányban dönthető támlákkal 663 literig növelhető. A belső miniautós mércével igényes, a kabint ízlésünknek leginkább megfelelő textúrájú és színű betétekkel lehet otthonossá tenni.

Az IntelliLink multimédiás rendszer szinte „könyörög” az okostelefonért, a Bringo navigációs applikációt is ezen keresztül vehetjük igénybe. Sok jót azonban nem mondhatunk róla: időigényes az aktiválása, nagyobb bukkanókon kilazulhat a töltőkábel, ami újbóli indítást (2-3 perc!) igényel, a szoftver többször lefagyott, és sokszor csak késve mutatta helyzetünket, vagy nem adott egyértelmű vizuális útmutatást a bonyolultabb kereszteződésekben. Az egész Bringo működése hektikus és bosszantó.

Az Adam motorpalettájának legnagyobb rákfenéje a bágyadt aggregátokban volt keresendő – eddig. A szentgotthárdi gyártású 1,0 literes, háromhengeres blokkokat először az Adam kapta meg; a menetpróbán az erősebb, 90 helyett 115 lóerős verziót vezettük. Az alumínium motorblokk révén az aggregát súlya 106 kg. A 999 cm3-es benzines nagynyomású, közvetlen befecskendezéssel, változó szelepvezérléssel, szükség szerint működő vízpumpával, integrált kipufogócsonkkal, turbóval, start-stoppal van felvértezve. Mindkét 1,0 literes maximális nyomatéka 170 Nm, amit 1800-as fordulatszámtól szállítanak. A különbség abban áll, hogy a 115 lovas magasabb tartományban is nyüstölhető. Ahogy a mostani Opelek, az Adam sem éppen pehelysúlyú (saját tömeg: 1156 kg-tól), ennek dacára a 0-100-as sprintet még sikerült 10 mp alá szorítani.

A gyorsulás és a rugalmasság rendjén való, az 1,0 literes jól tűri a magasabb fordulatszámot. Hangja elenyésző, ami igaz a csekély rezonanciaszintre is. Fogazott vezérműszíjjal és speciális zajnyelő burkolattal látták el a háromhengerest. Hab a tortán, hogy a négyhengeresek ötfokozatú váltója helyett a turbósokhoz egy új, M1X kódjelű, hatgangos egységet fejlesztettek. A váltókar megvezetése jó, a gyors visszakapcsolások sem ütköznek akadályba, ám a magasan fogó kuplungot szokni kell. A remek kis váltó kompakt méretű, súlya nem éri el a 40 kilót, masszív szerkezete pedig tartósan képes elviselni akár 220 Nm-t is.

A Rocks verzió az Adam palettáján a legdrágább: új 1,0 literes motor (90 LE) esetén 5,04 millióról beszélünk, a 115 lóerős kivitel felára elenyésző, 50 000 forint. Akit hidegen hagynak a háromhengeresek, de igényt tartanak a Rocks csomagra, és beérik szerényebb teljesítményű aggregáttal is, azok már 4,34 millióért hazavihetik a 75 lovas 1,2-essel.

Kapcsolódó cikkek