Világgazdaság

A Budapest Taxi felvette a versenyt az Uberrel

Magyar taxis alkalmazást dobott a piacra a Budapest Taxi.

Az Uberrel is versenyképes magyar taxis alkalmazást dobott a piacra a Budapest Taxi – másfél évvel az amerikai szolgáltató hazai megjelenése után. Az Androidon és iOS-en elérhető mobiltelefonos applikációt a Qualysoft fejlesztette. Láthatók benne a szabad és a foglalt taxik, látható a sofőrök minősítése (tisztaság, pontosság és udvariasság szerint). Az alkalmazás rendeléskor megbecsüli a várható költséget, és természetesen jelez, amikor a kocsi a közelbe illetve a helyszínre ér (közben mutatja, hogy éppen hol jár a rendelt autó), és ha megadják az érkezési címet, megtervezi az útvonalat is – vagyis biztosítja az utast arról, hogy nem viszik felesleges körökre.

A Budapesti Taxi alkalmazáson belül is lehet majd fizetni (automatikusan, a kártyaszám megadásával áprilistól, most taxikártyával), de ezen kívül persze többet is szándékoznak nyújtani az Ubernél (azon túl, hogy az utas fizethet persze készpénzzel és normál kártyás tranzakcióval is). Így például lehet előrendelni (adott időpontra kérni a kocsit), megadni az utasok számát (nagyobb kocsi rendelése ez Magyarországon az Uber esetében nem működik). Ezen kívül igényelhető kombi kocsi is, és elmenthetők a leggyakrabban használt címek is. Különbség az Uberrel szemben viszont, hogy a rendelést csak addig lehet (díjmentesen) az applikáción belül visszamondani, amíg az autót ki nem választja a rendszer a számunkra, míg az Uber esetében erre van ez után is néhány perc. Előny viszont, hogy a diszpécserszolgálatot tárcsázva az autót mindaddig vissza lehet mondani díjmentesen, amíg ki nem ér.

Horváth Csaba, a Budapest Taxi Kft, ügyvezető igazgatója elmondta – jelentős (de nem több tízmilliós) költséggel, néhány hónap egyeztetés után készült el. Létrehozását az Uber annyiban motiválta, hogy most kifejezetten a felhasználók igényeire szabott alkalmazást kértek – vagyis olyat, amit a taxit rendelők látni szeretnének. Az eddigi alkalmazások ugyanis inkább a taxicégek fuvarrendelő rendszereire szabták: a térképen be lehetett jelölni, hol vagyunk, aztán egy gombnyomás után megrendelni a taxit – de nem volt információ arról, ki és mikor jön, milyen útvonalon viszi majd az utast.

Horváth a sajtótájékoztatón persze megemlítette, hogy a taxisok mind a jogszabályokat maradéktalanul betartva, és nem azokat megkerülve dolgoznak, ám mindemellett arról is beszélt, hogy a fix tarifa az utasoknak is előnyös. „Mi hóban és fagyban, télen és nyáron, éjjel és nappal, valamint a szilveszteri csúcsforgalomban is ugyanannyiért visszük az utasokat, a kiszámíthatóság, a megbízhatóság pedig mindenki számára fontos érték” – érvelt Horváth arra célozva, hogy az Uber dinamikus árazásával az elvben olcsó fuvar a megrendelések felfutásakor lehet sokkal drágább is.
Igaz, a fővárosi taxisok azért időközben ismét elővették a korábbi eszközöket is, egy csoportjuk arra készül, hogy csütörtökön ismét lezár a Deák Ferenc téren egy sávot. Állítólag elégedetlenek a minisztérium és a hatóságok eddigi munkájával, szerintük elmaradtak az Uber-ellen ígért összehangolt ellenőrzések, az amerikai cég sofőrjeinek többsége továbbra is engedély nélkül szállít utasokat.

Autók BÉT - Napi események Magyar Nemzeti Bank (MNB) sztrájk infrastruktúra-fejlesztés A Monetáris Tanács kamatdöntései Lakossági energia és üzemanyagárak kutatás hadi- és űripar Ericsson turizmus közbeszerzések tech makroadatok Vállalati jelentések sport Nyugdíjkérdés Magyarországon Matolcsy György autóipar Apple Elemzői vélemények Népszavazás Hitelek: lakás Bűnügyek katasztrófák oktatás energetika autó A KSH jelenti Reklám és Média béremelés makromutatók Google Inc. Uber fogyasztási cikkek átlagkereset Élelmiszerpiac Deviza- és árupiac utazás Botrányok a politikában menekültek Európai Unió Fővárosi ügyek ingatlanpiac taxiLakossági energia és üzemanyagárak Egészségügy - Gyógyítás Adórendszer Magyarországon