A televíziós reklámköltéssel kiegészített 2016-os teljes reklámtorta mérete 216,09 milliárd forint volt – jelentette be a Magyar Reklámszövetség (MRSZ). Márciusban – amikor a televíziós reklámpiaci felmérés összesítése még nem zárult le – a szervezet anélkül 160,06 milliárdos költést mutatott ki, ami 12,1 százalékos növekedés volt 2015-höz képest.
A televíziós reklámtorta 56,033 milliárd forint volt, amivel részesedése a 2016-os teljes reklámtortából 25,78 százalék, ezzel tartja második helyét. Közel 66 milliárdos költéssel az internet adja e „reklámtorta” legnagyobb szeletét. A harmadik legnagyobb szegmens a nyomtatott sajtóé, amelynek 32,4 milliárdos hirdetési bevétele 0,4 százalékos javulást jelentett. A teljes reklámiparra vetítve egy év alatt több mint 80 százalékkal nőtt az állami költés mértéke. Ezzel az állam vált a reklámipar legnagyobb hirdetőjévé.
A piac fejlődése 11,18 százalékos, s bár minden szegmens növekedett, a tendenciák áttekintése után már kevésbé pozitív a kép. Az állami költések mellett tavaly a kiemelt sportesemények dobták meg a reklámpiacot, ám az ágazat GDP-arányos bevétele még mindig elmarad a válság előtti szinttől. A reklámadó is hátráltatja az iparágat – a 7,5 százalékos új kulcs ráadásul további jelentős pénzt vonhat el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.