BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Huszadára zsugorodott a kuponok iránti kereslet

Kotroczó Melitta | Visszatérhetnek a hat-nyolc évvel ezelőtti online vásárlási szokások a koronavírus után, és ismét a nagy, 50–90 százalékos árengedményes ajánlatokat kereshetik a vevők – mondta a Világgazdaságnak Kaprinay Zoltán, a Bónusz Brigád alapító-ügyvezetője. Emlékeztetett, hogy a 2000-es évek elején a magas munkanélküliség és az alacsonyabb bérek mellett a tudatos vásárlás, az akciók keresése volt a meghatározó, ez azonban 2017-re megszűnt, azóta a vevők a 60 százalékosnál nagyobb árengedményeknél fenntartásokkal kezelik a termék vagy a szolgáltatás minőségét, ezért is váltott stratégiát a Bónusz Brigád. A kuponozás teljesen beépült az e-kereskedelembe, ezért a honlapot már nem is kuponos oldalként, hanem online piactérként definiálja a szakma, hol­ott alapvető változás nem történt a működésében, azt leszámítva, hogy elsődlegesen nem nagy kedvezményekkel szereznek vásárlókat, hanem egyfajta közvetítő szerepet töltenek be.

A magyarországi online kuponos kereskedelem 2010 őszén indult a Bónusz Brigáddal – mondta lapunknak Madár Norbert, a GKI Digital vezető tanácsadója. Az alacsony belépési küszöb révén a következő évben már több mint hatvan kuponos weboldal működött az országban. Az évtized második felére azonban konszolidálódott a piac, mivel a hirdető partnerek egyre inkább a nagy elérést biztosító, piacvezető szereplők oldalaira irányították a jelenlétüket. Hozzátette: mostanra kategóriafüggetlen, széles kínálattal rendelkező, ismert szereplőként csak a Bónusz Brigád maradt talpon, viszont a mai napig üzemel sok speciális kuponos oldal is. A legnagyobb piaci verseny az utazási szolgáltatások területén van. A GKI Digital kutatása szerint az online kuponos piac 2011-ben 3,5 milliárd forint közvetített forgalmat generált, 2014-ben átlépte a 10 milliárdos értékhatárt, tavaly pedig 14,5 milliárd forint volt a piac közvetített forgalma. Ez alatt az idő alatt a vásárlók száma is megugrott, 2020 elején elérte a 3,3 milliót, közülük 1,6 millióan vásároltak kuponos oldalon is.

A látogatók 70 százaléka inspirálódni jön az oldalra, csak 30 százalék tudja pontosan, hogy mit keres – állapította meg Kaprinay Zoltán. A cég forgalma 95 százalékkal esett vissza a napokban, három-négy nehéz hónappal számol a vezetés. Tizenegyezer partnerükkel együtt a túlélésre összpontosítanak, meghosszabbították a bónuszok beváltási idejét, felépítettek egy „maradj otthon” tematikát, amelyben ételkiszállító éttermeket, működő szolgáltatásokat, valamint különböző termékeket kínálnak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.