A világ legnagyobb autógyártója, a Toyota 2025-től nem biztosít többé papírra nyomtatott, termékekbemutató prospektusokat és brosúrákat Japánban, helyette érintőképernyőről elérhető okoskatalógusok használatát támogatja a márkakereskedésekben – írja közleményében a vállalat.

20210310 Szeged Toyota Yaris Hibridfotó: Török János TJ Délmagyarország
A Toyota 2025-től kezdve nem ad ki több papíralapú termékprospektust Japánban.
Fotó: Török János / Délmagyarország

Közleményükben rámutatnak, hogy más idők járnak: az autós témájú weboldalak és a gyártók által bárki számára biztosított online prospektusok valódi környezetbarát alternatívájaként szolgálnak a nyomtatott brosúráknak. A Toyota ezért nemrég bejelentette, hogy 2025-től kezdve Japánban nem ad ki több papíralapú termékprospektust, amellyel csökkenti a működésével kapcsolatos környezetterhelést.

„Sok éven keresztül papír termékkatalógusokat biztosítottunk, de a fenntartható fejlődési célok és a szén-dioxid-semleges kezdeményezések további támogatása érdekében 2025 januárjától leállítjuk a Toyota márkájú járművekhez készült összes papírkatalógus gyártását és nyomtatását” – olvasható az autógyár hivatalos közleményében.

Eddig a japán piacra gyártott, papírból készült termékkatalógusokhoz évente körülbelül 7000 tonna papírt használt fel a Toyota, amelyhez nagy mennyiségű fára volt szükség, de 

  • a gyártás, 
  • a szállítás, 
  • a tárolás és 
  • a hulladékpapír újrahasznosítása is 

sok problémát – és szén-dioxid-kibocsátást – okozott. 

A most bejelentett változás az előrejelzések szerint 

évente körülbelül 11 ezer tonnával csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást

a Toyota Coniq Alpha intézet kutatása szerint.

Hangsúlyozzák: a japán autóvásárlók és érdeklődők nem maradnak terméktájékoztatók nélkül 2025 után sem. Fokozatosan bevezetik ugyanis a digitális terminálokon keresztül elérhető „intelligens” katalógusokat a Toyota márkakereskedésekben, hogy vonzóbb autóválasztási élményt nyújtsanak a vevőknek.

Még tavalyelőtt jelentette be a Toyota, hogy 2040-re Európában, 2050-re pedig globálisan teljes karbonsemlegességet érne el – a papíralapú prospektusok megszüntetése csak egy apró lépés az ehhez vezető úton. Bár a változás egyelőre csak a gyártó japán márkakereskedőit érinti, hasonló stratégia más piacokon is várható.