Az újonnan megkötött kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások (kgfb) átlagdíja immár meghaladja a 27 ezer forintot (27 631), ami 14 százalékos növekedést jelent a Netrisk.hu adatai szerint. A tavalyi 24 ezer forintnál magasabb összeg a balesetek utáni kárkifizetések emelkedése mellett az inflációval, valamint az alkatrészek drágulásával magyarázható.
Mint ismert,
ma kell dönteniük a 2010 előtt vásárolt kocsik tulajdonosain, üzembentartóin kívül azoknak is, akiknek december 31-én lesz az évfordulójuk.
A cseréhez felmondónyilatkozat szükséges, ezt éjfélig kell eljuttatni a társaságokhoz. Aki viszont elégedett a jelenlegi szolgáltatójától kapott ajánlattal, annak nincs tennivalója. A következő évre megajánlott indexdíjat az érintettek november 11-ig megkapták.
November 1. és 29. között több mint 19 ezer új szerződést kötöttek az autósok, ez 4 százalékkal elmarad a tavalyi szinttől.
A Netrisk.hu felméréséből az is kiderül, az év végi kampányban érintett járművek átlagéletkora 20 év.
A márkák ranglistáját a Suzuki vezeti megelőzve az Opelt és a Volkswagent. Az első tízben helyet kapott még a Skoda, a Ford, a Toyota, a Renault, a Peugeot, a Fiat és a Daewoo is.
A portál kiemeli, a vezetőknek most (is) igencsak megéri a balesetmentes közlekedés. A bónusz kategóriákba tartozók esetében az átlagdíj közel 37 ezer forint volt az idén, a legjobb, B10-es osztályzatba rangsoroltaknál ez lecsökkent 27 ezer forintra.
Az okozott balesetek miatt a legkedvezőtlenebb, malus kategóriában szereplő tulajdonosoknál és üzembentartóknál már több mint 110 ezer forintra rúg, míg a legmagasabb díjcsoportot jelentő malus 4-ben már mintegy 163 ezer forint volt ez az összeg.
Nem fogják könnyen megtartani ügyfeleiket a biztosítókEmelkednek a kgfb- és a cascodíjak is. |
A Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) már korábban figyelmeztetett: jövőre átlagosan 15,2 százalékkal kell többet fizetniük azoknak, akikről kiderül, hogy érvényes kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szerződés nélkül vesznek részt a közúti forgalomban.
Személygépjárművek esetében – kategóriától függően – az üzemben tartónak 650–1400 forintot kell kiadnia azokra a napokra, amelyeken az autó nem rendelkezett érvényes kgfb-vel.
Besnyő Márton, a Netrisk.hu ügyvezető igazgatója közölte, a kocsik drágulása, szervízköltsége és az alkatrészárainak emelkedése miatt azoknak az autósoknak, akik még nem rendelkeznek vele, megfontolandó a casco biztosítás is – ennek az éves átlagdíja ugyanis a legtöbb esetben töredéke egy töréskár javításával járó kiadásnak.
A casco azokra a károkra nyújt fedezetet, amelyeket véletlenül mi okoztunk saját autónkban, vagy természeti jelenségek miatt következtek be. Megkötése a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással ellentétben nem kötelező, de amennyiben a jármű értéke indokolja, érdemes megfontolni.
A kötelező gépjármű-felelősségbiztosításokat is elérte az inflációA jelenlegi kampányban is megközelítheti a százezret a lecserélt szerződések száma. |
A KSH adatai alapján hazánkban megközelítőleg négymillió autó vesz részt a forgalomban – átlagosan tehát minden háztartásban van egy.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.