Az újonnan megkötött kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások (kgfb) átlagdíja immár meghaladja a 27 ezer forintot (27 631), ami 14 százalékos növekedést jelent a Netrisk.hu adatai szerint. A tavalyi 24 ezer forintnál magasabb összeg a balesetek utáni kárkifizetések emelkedése mellett az inflációval, valamint az alkatrészek drágulásával magyarázható.

Fotó: Mihádák Zoltán / MTI

Mint ismert, 

ma kell dönteniük a 2010 előtt vásárolt kocsik tulajdonosain, üzembentartóin kívül azoknak is, akiknek december 31-én lesz az évfordulójuk. 

A cseréhez felmondónyilatkozat szükséges, ezt éjfélig kell eljuttatni a társaságokhoz. Aki viszont elégedett a jelenlegi szolgáltatójától kapott ajánlattal, annak nincs tennivalója. A következő évre megajánlott indexdíjat az érintettek november 11-ig megkapták.

November 1. és 29. között több mint 19 ezer új szerződést kötöttek az autósok, ez 4 százalékkal elmarad a tavalyi szinttől. 

A Netrisk.hu felméréséből az is kiderül, az év végi kampányban érintett járművek átlagéletkora 20 év. 

A márkák ranglistáját a Suzuki vezeti megelőzve az Opelt és a Volkswagent. Az első tízben helyet kapott még a Skoda, a Ford, a Toyota, a Renault, a Peugeot, a Fiat és a Daewoo is. 

A portál kiemeli, a vezetőknek most (is) igencsak megéri a balesetmentes közlekedés. A bónusz kategóriákba tartozók esetében az átlagdíj közel 37 ezer forint volt az idén, a legjobb, B10-es osztályzatba rangsoroltaknál ez lecsökkent 27 ezer forintra. 

Az okozott balesetek miatt a legkedvezőtlenebb, malus kategóriában szereplő tulajdonosoknál és üzembentartóknál már több mint 110 ezer forintra rúg, míg a legmagasabb díjcsoportot jelentő malus 4-ben már mintegy 163 ezer forint volt ez az összeg.

Nem fogják könnyen megtartani ügyfeleiket a biztosítók

Emelkednek a kgfb- és a cascodíjak is.

A Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) már korábban figyelmeztetett: jövőre átlagosan 15,2 százalékkal kell többet fizetniük azoknak, akikről kiderül, hogy érvényes kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szerződés nélkül vesznek részt a közúti forgalomban. 

Személygépjárművek esetében – kategóriától függően – az üzemben tartónak 650–1400 forintot kell kiadnia azokra a napokra, amelyeken az autó nem rendelkezett érvényes kgfb-vel.

Besnyő Márton, a Netrisk.hu ügyvezető igazgatója közölte, a kocsik drágulása, szervízköltsége és az alkatrészárainak emelkedése miatt azoknak az autósoknak, akik még nem rendelkeznek vele, megfontolandó a casco biztosítás is – ennek az éves átlagdíja ugyanis a legtöbb esetben töredéke egy töréskár javításával járó kiadásnak. 

A casco azokra a károkra nyújt fedezetet, amelyeket véletlenül mi okoztunk saját autónkban, vagy természeti jelenségek miatt következtek be. Megkötése a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással ellentétben nem kötelező, de amennyiben a jármű értéke indokolja, érdemes megfontolni. 

A kötelező gépjármű-felelősségbiztosításokat is elérte az infláció

A jelenlegi kampányban is megközelítheti a százezret a lecserélt szerződések száma.

A KSH adatai alapján hazánkban megközelítőleg négymillió autó vesz részt a forgalomban – átlagosan tehát minden háztartásban van egy.