Az idén nő a személygépkocsik világpiaci forgalma és a német autóipari vállalatok termelése is, de még el fog maradni a koronaválság előtti szinttől a német autóipari ágazat szakmai képviseleti szervezete, a VDA szerdai közleménye szerint. A Német Autóipari Szövetség (VDA) becslése szerint az idén a globális személygépkocsi-értékesítés a tavalyihoz képest 4 százalékkal, 74 millióra emelkedik, ez azonban még mindig 6,5 millióval, 8 százalékkal marad el a járvány által nem érintett utolsó év forgalmától.

A BMW Car Dealership As Vehicle Sales Decline
Fotó: Getty Images

Manuel Kallweit, a VDA vezető közgazdásza szerdán sajtótájékoztatón elmondta, hogy a jármű-értékesítés növekedését várják az idén Németországban is, de szintén még a válság előttitől elmaradó szinten.

A német piacra vonatkozóan 2 százalékos növekedést várunk, bő 2,7 millióra emelkedik majd az értékesítés. Ez azonban még mindig negyedével kevesebb, mint a válság előtti 2019-es évben.

– mondta a szakértő. Európában 5 százalékkal, 11,8 millió darabra emelkedik a személygépkocsik értékesítése a német szakmai szervezet becslése szerint.

Legfőbb ideje tisztázni, mégis mi történik az elektromos autókkal Magyarországon

Káosz a töltésnél, elszálló árak, az ingyenes parkolás megszüntetése. A kérdés csak az, hogy ezzel tényleg beköszöntött-e az elektromos járművek alkonya.

Az amerikai könnyűgépjármű-piac várhatóan 4 százalékkal, 14,2 millióra nő 2023-ban. Kína, ahol a piac már 2022-ben is magas szinten volt, várhatóan csak 3 százalékkal, 23,7 millió személygépkocsira nő 2023-ban. 

A kínai piac 2022-ben már elérte a járvány előtti szintet.

A beszállítói nehézségek fokozatos enyhülésének köszönhetően a belföldi német személygépkocsi-gyártás tovább növekedhet 2023-ban, mégpedig a VDA számításai szerint 6 százalékkal, 3,7 millióra – ez még 20 százalékkal elmarad a 2019. évi mennyiségtől. A német autóipari konszernek az idén 10,3 millió személygépkocsit fognak gyártani, 6 százalékkal többet, mint 2022-ben, de kevesebbet a 2019-es 11,4 milliónál.

Wuling Dealership and Hyundai Charging Station As Indonesia Plans $5,000 Subsidy for Electric Car Purchases
Fotó: Getty Images

Manuel Kallweit rámutatott, hogy a koronavírus-válság után az ukrajnai háború következményei, különösen az kíméletlenül feltárták Németország mint üzleti helyszín gyengeségeit.

A geopolitikai fejlemények meggyőző módon megmutatták, hogy a korábbi gazdasági modellünk nem jelenti a jólét automatikus garanciáját

– mondta, illetve arról is beszélt, hogy miközben intenzív verseny indult a nemzetközi gyártási telephelyek között, Németország most azzal szembesült, hogy az üzleti stratégiában ezentúl sokkal jobban össze kell hangolnia a gazdaság- és a geopolitikai szempontokat. Kallweit egyúttal figyelmeztetett, Európának tudatos és célzott gazdaságpolitikával kell gondoskodnia arról, hogy ne kerüljön ki vesztesként a globális súlyponteltolódás folyamatából.

Az ipar Németország jóléti motorja, és az is marad, és ennek a motornak hosszú távon biztonságos és elegendő energiaellátásra van szüksége, amihez minden lehetőséget ki kell használni. Az energia nem válhat az ipar és a fogyasztók luxuscikkévé

– hangsúlyozta Kallweit.

Kiváló infrastrukturális feltételeket kell biztosítani ahhoz, hogy Németország továbbra is vonzó helyszín maradjon a beruházások, az innováció és a termelés számára

– szögezte le.